وزیر بهداشت افغانستان در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان تفاهم نامه همکاری در چهار محور پوشش همگانی سلامت ، دارو و تجهیزات پزشکی،آموزش تخصصی و کادر پزشکی و گردشگری سلامت و مدیریت راه اندازی بیمارستان امضا کردند.

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر هاشمی وزیر بهداشت در مراسم روز پزشک که با حضور وزیر بهداشت افغانستان در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد گفت: در دوره مسیولیت بنده همکاری هایی در زمینه آموزش پزشکی و بهداشت عمومی با کشور افغانستان خواهیم داشت و تجربیات ارزشمندی در قالب همکاری (جی5 ) منقل کنیم و در حوزه بیماری های واگیردار کار گروهی را مشخص کنیم و بخشی از گرفتاری هایی را کم کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: در بحث فروش دارو فرصت خوبی برای شرکت های ایرانی فراهم است که با توجه به اعتماد کشور افغانستان به محصولات ایرانی در صنعت تولید و صادرات دارو  و تجهیزات موفق باشیم.  
همچنین رابطه طولانی در تربیت نیروی متخصص قبل و بعد از انقلاب وجود داشته و تعداد زیادی دانش آموخته در رشته های مختلف از جمله پزشکی در کشورمان تحصیل کردند.
  وزیر بهداشت افغانستان هم ضمن تبریک روز پزشک به تمام پزشکان  در این مراسم سخرانی کرد و گفت: تفاهم نامه ای که بین افغانستان و جمهوری اسلامی ایران به امضای رسید در چهار محور است که  شامل ، بهبود خدمات اولیه و مبارزه با بیماری ها ، ارتقا ظرفیت پرسنل و مدیریت بیمارستان و انتقال تجربیات که این تفاهم نامه می تواند کمکی به کشور افغانستان باشد و به عنوان فرصت طلایی حساب می کنیم و  می تواند افغانستان را از وابستگی های بین المللی نجات دهد.
 وی اضافه کرد: بنده تشکر می کنم به نمایندگی از دولت افغانستان در زمینه بیمه (سی ایی) به خصوص برای مهاجرین افغانستان و به امید همکاری های بیشتر و ایجاد روابط نزدیک بین دوکشور که ریشه های فرهنگی مشترک دارند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار