اراک؛

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ساختمانی و صنایع در محلات

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ساختمانی و صنایع وابسته در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مهر ماه در شهر نیم ور و محلات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ بهنام نیکفر مدیرعامل هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات و نیم ور اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ساختمانی و صنایع وابسته در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مهر ماه در فضایی به وسعت ۵۵ هزار متر مربع با حضور تجار و بازرگانانی از کشورهای روسیه، چین، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، ترکیه، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای حاشیه دریای خزر در شهر نیم ور و محلات برگزار می شود.

نائب رئیس کانون سنگ ایران ادامه داد: در كشورهای منطقه، شاهد پیشرفت‌های چشمگیرعلمی، تخصصی و حرفه‌ای در صنعت رسانه هستیم. نمایندگان آژانس‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی منطقه، به عنوان تصمیم‌گیرندگان اصلی صنایع نقش‌آفرینی می‌كنند و قطعا در این تصمیم گیری ها سنگ منافع كشور خود را به سینه می زنند. نمونه آن کشور ترکیه است که با تبلیغات، بازار مناسبی برای مسکن خود فراهم کرده است.

نیکفر اظهار داشت: عدم توجه به شاخص‌های جهانی و استانداردهای بین‌المللی تبلیغات و عدم استفاده درست از آن، موجب از دست دادن فرصت ها و موقعیت های مفید در بازارهای جهانی می شود. سنگ ایران، یكی از قربانی‌های این امر است که اگر تبلیغات استاندارد و بدون وقفه ای برای آن در سطح جهان صورت می‌گرفت، جایگاه آن تا این حد نزول نمی‌كرد و ما برای جذب مشتری دچار مشکلات امروزه نبودیم.

وی ادامه داد: صادرات سنگ ایران بدون حمایت رسانه ها و کمک گرفتن از شبکه های برون مرزی سازمان صدا و سیما و دیگر رسانه های مکتوبی که بعد جهانی دارند نمی تواند حضور قابل توجهی در جهان داشته باشد، حتی صنایع دستی ایران كه از قدمت و سابقه طولانی در بازارهای جهانی برخوردار بود، به مرور و به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی تبلیغاتی، جای خود را به سایر كشورها داد.

نماینده کمیسیون معدن استان مرکزی در اتاق ایران افزود: تعامل جهانی در صنعت رسانه ای جهان، زبان حرفه‌ای و تخصصی می‌خواهد که ما بهترین متخصصان را در این عرصه داریم و می توانیم با تکیه بر آنها چهره قابل اعتنایی از صنعت ایران را به جهانیان بشناسانیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.