محمد امین همدانی گفت: «در حوزه ساخت و طراحی کاراکترهای انیمیشنی دچار ضعف هستیم، هرچند که در چند سال اخیر رشد و پیشرفت خوبی داشتیم».

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع «نوشت افزار اسلامی ایرانی»، محمد امین همدانی مسئول «خانه انیمیشن انقلاب اسلامی» با اشاره به اینکه برای برندسازی کاراکتر ابتدا باید چرخه تولید شکل بگیرد، گفت:«در ابتدا باید کاراکترسازی صورت بگیرد و سپس، بعد از موفقیت کاراکتر معروف سینمایی یا انیمیشنی در جذب مخاطب، باید به فکر تهیه محصولات نوشت افزار و دیگر اقلام فرهنگی باشیم».

وی اضافه کرد: «علت منفعل بودن این چرخه به ضعف‌های ساختاری و تکنیکی که در فیلم‌ها و آثار انیمشینی وجود دارد، برمی‌گردد، باید ضعف‌های این چرخه را تقویت کنیم، اما از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده نمی‌کنیم، ما تاریخ غنی و اسطوره‌های زیادی داریم که قابلیت تبدیل به جریان و موج شدن را دارند».

وی در مورد اهمیت و برگزاری سومین نمایشگاه «ایران نوشت»، عنوان کرد: «اهمیت برپایی نمایشگاه زمانی مشخص می‌شود که مردم ما با دیدن چندین کاراکتر معروف و محبوب در آثار سینمایی و تلویزیونی بومی جذب شوند و کودکان با آن شخصیت مورد نظر همذات پنداری کنند و نسبت به خرید اقلام فرهنگی آن وسوسه شوند».

گفتنی است؛ سومین دوره نمایشگاه ایران نوشت، به همت مجمع نوشت افزار اسلامی ایرانی، و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از 27 مرداد تا 6 شهریورماه در محل مرکز آفرینش‌های کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می‌گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.