مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی از تاسیس 81 تعاونی جدید در هفته دولت خبر داد و جایگاه استان را در رتبه بندی تشکیل تعاونی ها درکشور رتبه یک اعلام کرد.

به گزارش گروه باشگاه‌های خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد از تاسیس 81 تعاونی جدید در استان با سرمایه ای بالغ بر 123 میلیارد تومان در حوزه صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی و مسکن خبر داد.

محمود احمدی استان را با 114 تعاونی تازه تاسیس، در رتبه اول تشکیل تعاونی ها در نیمه نخست سال جاری برشمرد که ازین میان 29 تعاونی و 30 درصد از تعاونی های فعال استان در مشهد فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، رشد نامتعادل بخشهای اقتصادی و بزرگ شدن دولت را از مشکلات اقتصاد کشور دانست و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، سهم بخش تعاون در اقتصاد باید به 25 درصد برسد، درحالیکه سهم کنونی تعاون تنها 5 درصد است!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان، موافقت استاندار با تاسیس تعاونی توسعه و عمران شهری را امر مبارکی دانست و واگذاری امور شهری و خدماتی به این تعاونی را از مزیت های آن برشمرد.

احمدی با ارائه آماری از تعداد تعاونی های فعال استان، میزان اشتغال زایی آنها و سهم آنها در تعاون کشور افزود: از میان 98 هزار و 134 تعاونی فعال در کشور، 7 هزار و 762 تعاونی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند و با 7.5 درصد اشتغال زایی، 8 درصد اعضای تعاونی ها را در کشور به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین تعداد اتحادیه های فعال در استان را 48 اتحادیه اعلام کرد که ازین میان 25 اتحادیه با 60 میلیارد ریال سرمایه برای 156 نفر در مشهد اشتغال زایی کرده اند و 52 درصد فعالیت اتحادیه ها را به خود اختصاص داده اند.

در شورای اداری شهرستان مشهد که امروز در فرمانداری برگزار شد، مدیر کل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.