استاندار خراسان رضوی گفت751: پروژه در این استان برای بهره برداری در هفته دولت آماده شده است که در مجموع برای آن ها حدود هفت هزار و 790 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی رضا رشیدیان در نشست خبری با خبرنگاران افزود : پروژه های مزبور در حوزه های مختلف عمرانی و متعلق به 49 دستگاه اجرایی استان شامل 38 اداره کل و سازمان دولتی و 11 شهرداری هستند.

وی گفت: از این تعداد 111 پروژه ملی است که با هزینه 750 میلیارد ریال و 302 پروژه استانی است که با هزینه یک هزار و 550 میلیارد ریال اجرا شده‌اند.

رشیدیان ادامه داد: مابقی پروژه ها هم از محل اعتبارات سایر منابع، مشارکت و تسهیلات بانکی به اجرا درآمده اند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بیشترین پروژه ها از نظر هزینه با رقم یک هزار و 986 میلیارد ریال و تعداد 26 پروژه مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است و پس از آن شهر جدید گلبهار با مجموع یک هزار و 180 میلیارد ریال بیشترین سهم اعتباری را در اجرای پروژه های مزبور به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: از نظر تعداد نیز بیشترین پروژه ها مربوط به جهاد کشاورزی استان است که 135 طرح در حوزه های مختلف کشاورزی و زیربنایی را آماده بهره برداری کرده است.

رشیدیان گفت: در میان شهرستان های استان نیز مشهد با 144 پروژه و دو هزار و 460 میلیارد ریال هزینه بیشترین تعداد پروژه و اعتبار هزینه شده را در پروژه های هفته دولت استان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از دو هزار و 300 واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار با هزینه یک هزار و 180 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد

استاندار خراسان رضوی پروژه های مزبور را شامل طرح های صنعتی و معدنی، آبیاری تحت فشار، احداث استخر ذخیره آب و لوله گذاری، واحدهای مرغداری، گاوداری شیری، گلخانه، راه روستایی و شهری، ترمیم رویه آسفالت، تعمیر و اجرای پل، مجتمع های آبرسانی، شبکه جمع آوری فاضلاب و آبرسانی به شهرهای استان عنوان کرد.

وی گفت: احداث مدارس، ساماندهی گلزار شهدا، اجرای طرح های هادی روستایی، احداث و اصلاح شبکه توزیع برق، احداث پست برق، ساختمان های اورژانس و خانه بهداشت از دیگر طرح های مزبور است.

رشیدیان اجرای شبکه های آبیاری و زه کشی، بند انحرافی و کانال انتقال آب را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: در حوزه شهرداری ها هم اصلاح و توسعه معابر شهری، جدول گذاری و ایمن سازی شهرها و فضای سبز از جمله پروژه های انجام شده می باشد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سخنانش با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بر این اساس مقرر شده بود 108 پروژه با 551 میلیارد تومان از مجموع مصوبات سفر تا پایان سال گذشته به بهره برداری برسد که از این تعداد 20 طرح با 108 میلیارد تومان اعتبار با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد و 88 طرح باقی مانده با 86 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: در همین راستا در حوزه حمل و نقل کمک به تکمیل خط 1 و 2 قطار شهری، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به 100 اتوبوس جدید و تصویب اعطا تسهیلات نوسازی هزار فروند تاکسی عملیاتی شد.

رشیدیان لزوم بهسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد به عنوان پایتخت معنویی ایران اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیگیری ویژه این مهم به دلیل مطلوبیت ارائه خدمات به زائران در مشهد 2017 بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی از افزایش میزان بودجه استان در حوزه تملک دارایی ها در سال 94 خبر داد و گفت: بودجه استان تا آخر سال 93 معادل 11 هزار و 20 میلیارد ریال بود که در سال 94 با 26 درصد رشد به 13 هزار و 951 میلیارد ریال افزایش یافته است

وی فراهم سازی شرایط لازم برای حضور و سرمایه گذاری صنایع بزرگ در استان را ضروری دانست و گفت: با توجه به هم جواری با کشورهای افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان با ورود این صنایع، زمینه رشد تولیدات صنعتی، افزایش صادرات و ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای جوانان فراهم می شود.

رشیدیان به بررسی دلایل افزایش آمار بیکاری استان از زمستان سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: اتمام پروژه های مسکن مهر، بروز برخی مشکلات در صنعت سیمان و قطعه سازی و افزایش تعداد فارغ التحصیلان جدید از دانشگاه ها اصلی ترین عوامل بروز این امر بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته و برگزاری جلسات کارشناسی درصدد رفع تنگناهای موجود در این خصوص می باشیم.

استاندار خراسان رضوی نقش دانشگاه ها و مراکز آمزش عالی را در پیگیری عالمانه مشکلات استان و ارائه راه حل های کارشناسانه اثرگذار دانست و افزود: با همین هدف جلسات منظمی با حضور روسای دانشگاه ها برگزار می شود که در دیدار شب گذشته با رییس محترم مجمع تشخیص مصلح نظام این اقدامات مورد تایید ایشان قرار گرفت.

وی به بیان اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل کم آبی خراسان رضوی پرداخت و افزود: با توجه به استفاده بیش از 89 درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی عملیات اجرایی برای پیاده سازی روش های نوین آبیاری و جداسازی آب شرب از آب کشاورزی ، انتقال آب از دریای عمان به استان و لوله گذاری در خطوط انتقال انجام شده است.

رشیدیان گفت: در همین خصوص شرکت های دانش بنیان استان طرح علمی در رابطه با مقاوم سازی چمن های فضاهای سبز عمومی در مقابل خشکی و کم آبی انجام داده اند که پس از بررسی های لازم اجرایی می شود.

استاندار خراسان رضوی به پیگری های صورت گرفته استانداری در خصوص رسیدگی به مشکلات پدیده و موسسه اعتباری میزان اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات شهروندان از این دو مجموعه و استیفای حقوق کارکنان آنها از دغدغه های اصلی مدیران استان است.
رشیدیان در رابطه با موسسه اعتباری میزان، گفت: تمام تلاش ما بازگرداندن مطالبات مردم در اسرع وقت با تامین نقدینگی از طریق سرعت بخشیدن به اقدامات هیئت تسویه و رسیدگی به وضعیت پرسنل این مجموعه می باشد.

وی اظهار داشت: پدیده با انجام برخی اقدامات خلاف قانون در حوزه ساخت و ساز و ارائه سهام خود از مجاری غیر بورسی با مشکلاتی مواجه شد که با ورود سرمایه گذار جدید به این مجموعه و برگزاری جلسات متعدد به زودی مشکلات شهروندان مرتفع می شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف ما حفظ فرصت های اشتغال در این مجموعه می باشد، گفت: فعالیت‌های پدیده در مشهد و کیش با حفظ موازین قانونی و پرداخت کامل مطالبات مردم ادامه خواهد یافت.

رشیدیان لزوم آگاهی بخشی به افکار عمومی در رابطه با سرمایه گذاری های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهروندان باید آگاه باشند که هر بنگاه اقتصادی که اقدام به دادن سودهای کلان خارج از عرف می کند دارای ریسک بالایی در سرمایه گذاری می باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.