مدیر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حوزه خواستگاه اصلی هنر را در قرآن و موسیقی سروده‌های قرآنی قرار داده است تا از این رهگذر به هدایت انسانها یاری رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی مسعودی در همایش شعر طلاب کشور در مشهد با بیان این مطلب افزود: موسیقی سرود قرآن همان کلام معصومین است که سخن خداوند را با شیوه‌های ناب برای سعادت و کمال انسان بیان می‌کند زیرا خداوند هنرمندترین در دنیا است که تمام آفریده‌هایش و جهان هستی را با تجلی زیبایی خلق نموده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه دو کارکرد اصلی دارند، اظهارداشت: اولین کارکرد حوزه بحث مرجعیت اسلامی است که در طول بیش از هزار سال مرجعیت شیعی به خوبی در حوزه‌های فقه و مبارزه با بدعت‌ها توسط عالمان دینی به بهترین شکل انجام شده است ولی کارکرد دیگر حوزه‌ها ورود به بخش هنر است برای انتقال مفاهیم اخلاقی به جامعه که در این زمینه متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید طلاب و حوزه‌ی ما نتوانسته‌‎اند جایگاه واقعی خود را اداره نمایند.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ناکامی رسانه‌های اسلامی را در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی عملکرد ضعیف عالمان دینی در حوزه درک عمیق و انتقال هنر به جامعه انسانی عنوان کرد و افزود: آنگاه که عالمان دینی به ژرفای هنر اصیل دست پیدا کنند و در جهت انتقال مفید آن به جامعه کوشش نمایند، خطر دشمنان اسلام را در مقوله فریب انسانها به حداقل می‌رسانند.

مسعودی در ادامه گفت: جای بسی تأسف است که دشمنان اسلام در سراسر دنیا از نقش عمیق هنر آگاه هستند و از آن بهترین بهره‌برداری را می‌کنند اما بعضی از اسلام شناسان ما هنوز درخودشان نقش هنر و تقدس هنر ناب را باور ندارند.





انتهای پیام/ ا

برچسب ها: علما ، هنر ، شعر ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.