مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی کشور گفت: شعر اصیل‌ترین و مهمترین و بی‌واسطه‌ترین قالب هنری کشور است که می‌تواند جامعه را متحول کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسنی در همایش شب شعر" حنجره‌های جاری" در مشهد افزود: اگر بخواهیم معرفت و تمدن به جامعه انسانی منتقل شود به غیر از هنر راهی اثر بخش‌تر نیست و در این میان شعر و ادبیات تاثیرش از سایر هنرها بیشتر است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شعر و شاعر تصریح کرد: باور این حرف را می‌شود توسط شعر، فرهنگ اصیل یک جامعه را حفظ کرده و آن را ارتقاء داد و هنوز برای خیلی از سازمان‌ها و ارگان‌ها و مسوولین فرهنگی ما به درستی جا نیفتاده است که البته این وظیفه شاعران اصیل است تا باور هنر خود را با ثبت آثار به جامعه انتقال دهند.

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی کشور استعداد شعر آیینی را در هنرمندان این عرصه ودیعه‌ی خدادادی دانست و گفت: جایی بس تعجب است که برخی از شاعران آیینی که شعر مذهبی و محتوای دینی می‌سرایند از وضعیت خود گله دارند و آنها باید شاکر نعمت خداوند باشند که چنین استعدادی را داراند اما مسوولین هم باید اهمیت شاعران در جامعه را درک نموده و بر فعالیت این هنرمندان ارج نهند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: شعر ، هنر ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.