گرگان؛

به پرواز درآمدن پهپاد شناسایی و پایش محیط زیست و منابع طبیعی در گلستان

پهپاد شناسایی تغییرات کاربری اراضی جنگلی – کشاورزی و مناطق ساحلی و شناسایی آلاینده های محیط زیست و مناطق آلوده در فرودگاه کلاله استان گلستان به پرواز درآمد .

  به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ فرماندار کلاله گفت : با توجه به بروز خسارات وارده به جنگل ها و مراتع استان باید سازکاری برای شناسایی نقاط آسیب دیده و احیای مجدد آن صورت می گرفت که امروز این امر توسط این پهپاد صورت میگیرد و امیدواریم تا بتوانیم با استفاده از این فناوری نو نقاط حادثه دیده و در معرض خطر را احیا کنیم.

وی افزود: مرحله آزمایشی این پروازها امروز و استمرار کار در پروسه شش ماهه به انجام خواهد رسید.

این پهپاد برای اولین بار در کشور اقدام به شناسایی تغییرات کاربری اراضی جنگلی،کشاورزی و مناطق ساحلی ، شناسایی آلاینده های محیط زیست و مناطق آلوده خواهند کرد .

ارزیابی خسارات ناشی از آتش سوزیها و بررسی وضعیت زیستگاهها و حیات وحش همچنین آخرین وضعیت پرندگان مهاجر نیز مورد توجه دوربین های این پهپاد است .

با این پهپاد جنگل ها و عرصه های منابع ملی همچنین تالاب های بین المللی آلاگل،آلماگل و آجی گل و منطقه حفاظت شده جهان نما و پارک ملی گلستان نیز تصویربرداری می شوند .

این پهپادها کاملا ایرانی بوده و امکان پرواز تا 18 هزار پا از سطح دریا را دارند و شعاع فعالیت این پهپادها از فرودگاه کلاله 200 کیلومتر خواهد بود .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.