مهمترین رویکرد وزارت بهداشت، ادامه برنامه هشت‌گانه طرح تحول سلامت است که آنرا با توجه به دستاوردهای گذشته و با قوت ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نقش بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در تاسیس شعبه‌ای از این دانشگاه در کشورهای منطقه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: نقش و جایگاه دانشگاه شهید بهشتی از سه منظر قابل بررسی است، اول اینکه این دانشگاه مسئولیت خدمت‌رسانی به پنج میلیون نفر در پایتخت را برعهده دارد، که خود بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است. دومین منظر، نقش ملی دانشگاه شهید بهشتی است که در آن قطب‌های درمانی از قبیل: جراحی سرطان، اعصاب و قلب و عروق وجود دارند.سومین منظر، نقش بین‌‌المللی دانشگاه شهید بهشتی است که با تاسیس شعبه دانشگاه شهید بهشتی در کشورهای منطقه و جذب دانشجو در واحدهای بین‌المللی بایستی به این جایگاه هم توجه جدی بشود.

وی ادامه داد: جایگاه بیمارستان شهدا تجریش هم بسیار قابل توجه است و به دلیل اینکه این مرکز درمانی در شمال پایتخت قرار گرفته است که این بیمارستان را به مرکز هم و استراتژیک تبدیل کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص عقد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء افزود:این خبر خوب را به شما جامعه پزشکی می‌دهیم که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء قراردادی را برای ساخت مرکز درمانی جدید در کنار ساختمان فعلی و قدیمی بیمارستان شهدا تجریش بسته‌ایم که سال‌ها این دانشگاه در انتظار ساخت این مرکز بوده و این امر با کمک‌ها و پیگیری وزیر محترم بهداشت، دکتر پیوندی، و دیگر همکاران محقق شد.

وی با اشاره به رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 94 اظهار داشت: مهمترین رویکرد وزارت بهداشت، ادامه برنامه هشت‌گانه طرح تحول سلامت است که آنرا با توجه به دستاوردهای گذشته و با قوت ادامه خواهیم داد. همچنین، در سال آینده 2000 تخت جدید در 120 بیمارستان کشور توزیع می‌شود و این در حالی است که کمبود‌ها زیاد و نیاز به توجه جدی در این زمینه داریم.

آقاجانی در تشریح برنامه‌های دولت در سال آینده، اذعان کرد: توجه جدی به خدمات سرپایی در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است. در این حوزه قرار بر این شد که 250 پلی‌کلینیک و 6600 مطب با اولویت مناطق محروم احداث شود.همچنین در بحث تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی صورت گرفته است. حدود 15000 قلم تجهیزات پزشکی در حال خریداری اولویت با مناطق محروم است. در بخش خرید تجهیزات پزشکی مبلغ 700 میلیارد در حال  هزینه کردن هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: در بخش خدمات ویژه و آی سی یو با کمبود جدی مواجه هستیم. حضور و مشارکت بخش غیردولتی و خصوصاً بخش خصوصی در این حوزه می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را رفع کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.