سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکا ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سناتور هری رید را متهم کرد که می خواهند توافقنامه هسته ای را به خورد مردم آمریکا بدهند.

  تام کاتن: اوباما می خواهد توافق هسته ای با ایران را به خورد مردم آمریکا بدهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «تام کاتن» سناتور تازه کار و تند رو آمریکایی بیانیه ای را در صفحه شخصی خود در توئیتر، درباره اقدامات رئیس جمهوری آمریکا و هری رید رئیس اقلیت مجلس سنای این کشور، در خصوص حمایت از توافق هسته ای با ایران را منتشر کرد.

تام کاتن در بیانیه خود به انتشار گزارش هایی در خصوص مانع تراشی احتمالی سناتور هری رید در خصوص رای گیری درباره توافقنامه ایران، واکنش نشان داده است.

در این بیانیه آمده است:
اول اینکه رئیس جمهور آمریکا با خودداری از ارائه کردن توافق ایران به عنوان یک پیمان به کنگره، باعث شده است که دو سوم رای سنا برای تصویب توافق الزامی شود و این کار رئیس جمهور در واقع طفره رفتن از قانون اساسی است.

اکنون سناتور هری رید می خواهد با جلوگیری از رای « بله یا خیر » به این توافقنامه ی «وحشتناک»، به طور کامل جلوی شنیده شدن صدای مردم آمریکا را بگیرد. اگر هری رید این کار را بکند، کنگره آمریکا حتی از کمترین نظارتی که براساس قانون کورکرــ کاردین داشت، برخوردار نخواهد شد. 

هری رید مانع تراشی می کند، چون می ترسد. او می داند که اکثریت آمریکایی ها و اکثریت سناتورها مخالف این توافقنامه خطرناک هستند. او همچنین می داند که تنها راه حفظ این توافقنامه این است که او و شخص رئیس جمهور این توافقنامه را به خورد مردم آمریکا بدهند.

در ادامه بیانیه سناتور تام کاتن آمده است:
کنگره آمریکا و رئیس جمهور این کشور باید در مورد برخورد با ایرانی ها یکصدا صحبت کنند اما به نظر می رسد که هری رید بر این باور باشد که فقط صدای او شخص رئیس جمهور مهم است.

کاتن 38 ساله از سرسخت‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه 5+1 است. او در ماه مارس (29 روز منتهی به 11 اسفند 93) در نامه‌ای به مقامات ایران مدعی شد اوباما هیچ اختیاری برای امضای توافق با ایران ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار