رئیس کمیسیون بهداشت در واکنش به انتقادات پزشکیان از گزارش وزیر بهداشت درباره طرح تحول سلامت گفت: نباید تنها به نکات منفی برنامه‌های وزارت بهداشت پرداخت.

کاهش هزینه‌های درمانی مردم امری مطلوب است/ فقط نکات منفی را نبینیم

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گزارش وزیر بهداشت در رابطه با طرح تحول سلامت گفت: در شرایط فعلی باید از دکتر هاشمی قدردانی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر خدمات خوبی در بخش سلامت در مناطق محروم انجام می‌شود و اینکه آقای پزشکیان در رابطه با اجرای خدمات انتقاداتی دارند معتقدم این انتقادات فقط به این دولت مربوط نمی‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم برنامه‌هایی که طی سالهای گذشته اجرایی نشده ظرف مدت 2 سال و در زمان وزارت آقای هاشمی اجرایی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه متذکر شد: اینکه امروز مردم به بیمارستان ها مراجعه می‌کنند و هزینه‌های درمانی‌شان کاهش یافته است امری مطلوب است ضمن اینکه ما همواره نقایصی در این مسیر داریم که باید به آن اهتمام بورزیم.

شهریاری در ادامه با انتقاد از اظهارات مسعود پزشکیان که در رابطه با برخی فعالیت‌های وزارت بهداشت انتقاد کرد، گفت: انصافا دکتر هاشمی تا بحال خدمات ارزنده‌ای در حوزه سلامت انجام داده است که باید با همکاری دوستان شرایط بهتری برای حل بسیاری از مشکلات فراهم شود.

رئیس کمیسیون بهداشت درمان ادامه داد: قطعا نیت دکتر هاشمی و دکتر پزشکیان در بررسی موضوعات مربوط به حوزه سلامت نیت خیری است چرا که باید همواره در بررسی موضوعات مربوط به حوزه سلامت هم نکات مثبت و هم نکات منفی را بسنجیم و نمی‌توانیم تنها به نکات منفی تکیه کنیم.

وزیر بهداشت:  اختلاف دریافتی پزشکان مربوط به 26سال پیش است

در ادامه اظهارات شهریاری،  وزیر بهداشت مجددا خواستار نطق چند دقیقه‌ای از صحن علنی مجلس شد.

وی در رابطه با انتقادات مسعود پزشکیان مبنی بر ارائه گزاره طرح تحول سلامت گفت: بنده در اظهاراتم تأکید کردم که وضع ما در حوزه بهداشت و درمان خوب نیست چرا که ما تابحال کاری نکرده‌ایم و بنده در این جلسه حاضر نشدم تا بگویم کاری کرده‌ام.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت در شرایط سخت اجرای طرح تحول سلامت را کلید زد خطاب به نمایندگان گفـت: شما عزیزان نمایندگان مردم هستید و به خوبی از مشکلات مردم آگاهید، بنده خواهشم این است که دوستان بیایند و از نزدیک مشکلات را ببینند چرا که مردم با گریه از ما تشکر می‌کنند و انسان وقتی این صحنه‌ها را می‌بیند خجالت زده این همه بزرگواری می‌شود.

هاشمی قاضی زاده با اشاره به اینکه مشکلات در حوزه سلامت همواره وجود داشته و اختلاف دریافتی پزشکان مربوط به دوره وزارت فعلی نمی‌شود، تأکید کرد: مگر آقایان منتقد قبلا همین حوزه در اختیارشان نبوده که درباره مشکلات اختلاف دریافتی پزشکان صحبت می‌کنند چرا که مشکلات اختلاف دریافتی پزشکان مربوط به زمان حاضر نیست و به 26 سال پیش برمی‌گردد.

 وزیر بهداشت در توضیح مشکلات اختلاف دریافتی پزشکان در گذشته بیان داشت: در گذشته نظام پرداختی پزشکان را از قالب حقوقی درآوردند و گفتند که هرچه مریض بیشتر ببنید بیشتر هم حقوق می‌گیرید که بنده معتقدم پیرامون این روش هم آموزش آسیب دید و هم پژوهش.

هاشمی قاضی زاده ادامه داد: بنده هم این روش را قبول ندارم ولی باید توجه داشت که این روش از 26 سال قبل پایه گذاری شده است.

وی تأکید کرد: مگر چند نفر در حال حاضر دریافتی 80 الی 70 میلیونی دارند که باید آن را مرتبا از پشت تریبون‌ها اعلام کنید چرا که ما 10 سال است داریم همه این حرف‌ها را می‌شنویم و این حرف‌ها به غیراز اینکه مردم را علیه سرمایه اجتماعی تحریک کند منفعت دیگری ندارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنده با اظهارات دکتر پزشکیان درخصوص رعایت قوانین موافقم و شما بالاخره یک بخش حقوقی دارید و می‌توانید بیایید فعالیت‌های وزارت بهداشت در این دولت و دولت پیش را بررسی کنیم.

هاشمی قاضی زاده در ادامه اظهار داشت: همه قانون خوب است و آن بخش که بناست بنده را در مقابل جامعه پزشکی قرار دهد و فشار بر روی بنده بگذارد طبیعی است که بنده آن کار را انجام نخواهم داد.

وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: اینکه گفته می‌شود هزینه‌ها افزایش پیدا کرده نباید بدون بررسی‌ها عنوان شود چرا که معتقدیم هزینه‌ها افزایشی نداشته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار