بورس تهران پنجمین ماه سال را را نیز در رکود و نزول سپری کرد و گویا قصد دارد که در آخرین ماه تابستان نیز به مسیر رکودی خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بورس تهران پنجمین ماه سال را را نیز در رکود و نزول سپری کرد و گویا قصد دارد که در آخرین ماه تابستان نیز به مسیر رکودی خود ادامه دهد.

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز پنجمین ماه سال 7 واحد صعود کرد و به رقم 65.225 واحد رسید . وغدیر با 43 واحد و همراه با 32 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند .

در بازار فرابورس، شاخص ایفکس 8 واحد نزول کرد و به رقم 742 واحد رسید . مارون و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص آیفکس گذاشتند. 

بر این اساس در ساختمانی ها با توجه به گزارش خوب شرکتهای این گروه که استارت آن با تعدیل مثبت ثغرب زده شد ، شاهد افزایش تقاضا بودیم. ثعمرا، ثباغ و ثفارس از جمله صف خریدهای گروه بودند. ثرود نیز دیگر نماد صف خرید گروه امروز گزارش بودجه 95 خود را با تعدیل مثبت 10 درصدی نسبت به سال مالی جاری منتشر کرد.

اما شرایط مثبت نمادهای این گروه دوام چندانی نداشته معاملات منفی را پشت سر گذاشتند. وآذر در حالی برای سال مالی 95 مبلغ 3 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی کرده که این رقم برای سال مالی جاری معادل 99 ریال زیان می باشد. اعتلا نیز پس از برگزاری مجمع فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه در قیمت 1464 ریال بازگشایی شد وتا پایان بازار با کاهش قیمت معاملات خود را دنبال کرد؛ افزایش سرمایه این شرکت به میزان 17 درصد و از محل مطالبات و آورده نقدی می باشد. 

بعلاوه گروه خودرو و ساخت قطعات نیز معاملاتی منفی داشتند. قیمت خودرو به زیر 250 رسید همچنین گروه فلزات اساسی همچنان در محدوده منفی معاملات خود را دنبال کردند؛که با توجه به کاهش قیمت فلزات ، معاملات منفی این گروه طبیعی می باشد.

همچنین در گروه نفت و پالایشی همچنان شاهد ریزش قیمت ها بودیم. پارسان در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به31/06/95 شرکت را مبلغ 650 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به سال مالی مشابه قبل با با کاهش 9 درصدی همراه بوده است سایر اقلام شامل سود حاصل از سرمایه گذاری با کاهش 17 درصدی مبلغ 1831 میلیارد تومان ، هزینه های مالی با کاهش 36 درصدی مبلغ 56 میلیارد تومان گزارش شده است . در گروه بانکی نیز بیشتر نمادها با معاملات منفی همراه بودند . 

گفتنی است در گروه قند و شکر نیز معاملات خود را مثبت و با افزایش قیمت پشت سر گذاشت. تمامی نمادهای گروه به جز قنقش معاملات خود را با صف خرید به پایان رساندند. که از جمله خبرهای مهم گروه ها در اولین هفته شهریور ماه می باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۴:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم بازارسرمایه در اقتصادمقاومتی بابازارسرمایه فعلی میتواندمتفاوت باشد
آخرین اخبار