رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کشت محصولات کشاورزی با ارقام سازگار و با ماندگاری بیشتر از اولویت های مهم جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کریم مهری، در مراسم افتتاح دفتر جهادکشاورزی در دهستان ورگهان شهرستان اهر افزود: در استان آذربایجان شرقی 3 حوضه آبریز شامل ارومیه، سفیدرود و ارس وجود دارد که باید در این حوضه ها کشت به صورتی باشد که هم از لحاظ ارقام با آن سازگار باشد و همچنین ماندگاری محصولات تولیدی نیز در نظر گرفته شود.

وی گفت: کشاورزان برای مشکلات خود در کاشت، داشت، برداشت و به خصوص فروش محصولات کشاورزی تعاونی تشکیل دهند تا به این طریق بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ و مشکلات را حل کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از کشاورزان خواست در کنار کشت، از افزایش راندمان در محصولات تولیدی نیز غافل نشوند و در این راستا از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی بهره مند شوند و از تکنولوژی های جدید نیز استفاده کنند.

مهری همچنین با بیان اینکه به علت بارش های کم با محدودیت آبی روبرو هستیم گفت: در جهت استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری تحت فشار و ارایه تسیهلات برای آن از اولویت های مهم است که انتظار داریم کشاورزان از این فرصت به دست آمده استفاده کنند و زمین های کشاورزی خود را به آبیاری تحت فشار تجهیز کنند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.