اصفهان؛

۳۶۰ ميليارد ريال اعتبار از حوادث به بخش آبرساني اختصاص يافت

با پيگيري هاي صورت گرفته بيش از ۳۶۰ ميليارد ريال اعتبار از حوادث به استان اختصاص يافته،كه ۹۰ ميليارد ريال از اين اعتبارات مربوط به آبرساني روستايي و ۲۷۰ ميليارد ريال مربوط به آبرساني شهري است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان به آخرين وضعيت بارش ها اشاره كرد و گفت: سال آبي پيش رو در حال پايان است و بر اساس آمار سازمان هواشناسي پيش بيني مي شود كه تا پايان شهريور ماه ميزان بارش ها ۱۳۶ ميلي متر باشد كه اين ميزان نسبت به بلندمدت ۱۲ درصد كاهش و نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد كاهش داشته كه نشان مي دهد سال آبي گذشته در استان اصفهان سالي خشك بوده است.

رسول زرگرپور با بيان اينكه ميزان بارش ها در ۵ شهرستان بالاتر از شرايط نرمال بوده است، افزود:‌ در بيش از ۲۰ شهرستان ميزان بارش زير نرمال است و اصفهان همچنان وارد شرايط نرمال نشده است.

استاندار اصفهان با اشاره به پيش بيني سازمان هواشناسي براي سه ماه آينده، گفت: طبق پيش بيني ها در پاييز بارش هاي زودرس خواهيم داشت و بر اساس پيش بيني هايي كه تاكنون در ارتباط با سه ماه آتي صورت گرفته مي توان اين تلقي را داشته باشيم كه ميزان بارش ها نرمال باشد.

زرگرپور در ادامه با اشاره به اينكه اصفهان به عنوان استان معين تهران در حوادث غير مترقبه معين شده است، گفت: اين معين بودن يك تكليف و وظيفه ي بزرگي براي ما ايجاد مي كند و اصفهان بايد در يك آمادگي كاملي چه از لحاظ تجهيزات و چه از لحاظ نيروي انساني و آموزش ها باشد.

استاندار اصفهان افزود: متاسفانه هنوز اين آمادگي در استان ايجاد نشده است و اگر خداي ناخواسته نياز به اين پشتيباني وجود داشته باشد وضعيت ما وضعيت مناسبي نيست.

مدير ارشد استان از تشكيل كارگروهي براي بررسي كمبودها خبر داد و افزود: اين كارگروه بايد ظرف يكماه آينده كمبود ها، نيازها و كاستي هايي را كه اصفهان در رابطه با معين بودن تهران و همچنين مسائل داخلي استان دارد را بررسي و راهكارهايي را ارائه نمايد تا اگر منابع و اقداماتي لازم است انجام شود.

وي به نگهداري مواد شيميايي خطرناك در برخي از كارخانه هاي استان اشاره كرد و افزود: يكي از نگراني هايي كه در استان وجود دارد اين است كه در يكسري از كارخانجات مواد شيميايي را يا به عنوان مواد اوليه و يا به عنوان محصول نهايي كارخانه نگهداري مي كنند كه اين نگهداري ها بايد بر اساس ضوابط و مقررات و چارچوب هايي صورت گيرد.

رسول زرگرپور با بيان اينكه اين مواد در صورت مشتعل شدن خسارات سنگيني را ايجاد خواهد كرد، گفت: كارگروهي در سازمان صنايع، معادن و تجارت به نحوي در اين كار دخالت و نظارت دارد ولي خيلي فعال عمل نكرده است.

وی از تعيين چارچوب و استانداردهايي در اين راستا خبر داد و گفت:‌ بر اساس اين استانداردها تمام كارخانجاتي كه به نحوي مواد شيميايي خطرناك كه يا مواد اوليه ي و يا محصول نهايي آن هاست را نگهداري مي كنند بايد تحت نظارت باشند.

استاندار اصفهان افزود: اين نظارت هم از لحاظ ميزان اين مواد و هم از لحاظ ميزان رعايت استانداردهاي ايمني و زيست محيطي در نگهداشت اين مواد و از آن مهمتر حمل آن است كه بايد شديداً تحت كنترل قرار گيرد تا حوادث را به حداقل برسانيم.

زرگرپور در خصوص مسائل مربوط به خشكسالي و مشكلاتي كه در خصوص آب شرب روستاها و آب شرب شهرها، گفت:‌ بيش از ۳۶۰ روستا در اصفهان با تانكر آبرساني مي شود و نزديك به ۱۵۰ روستا نيز ميزان آب تحويلي آن ها ۲۴ ساعته نيست و در يك مقاطعي انجام مي شود.

استاندار اصفهان با بيان اينكه با پيگيري هاي صورت گرفته بيش از ۳۶۰ ميليارد ريال اعتبار از حوادث به استان اختصاص يافته، اظهارداشت: ۹۰ ميليارد ريال از اين اعتبارات مربوط به آبرساني روستايي و ۲۷۰ ميليارد ريال مربوط به آبرساني شهري است.

مدير ارشد استان به توزيع اين اعتبارات بين شهرستان ها و پروژه هاي مختلف اشاره كرد و افزود:‌ با تزريق اين اعتبارات به دو شركتي كه مسئوليت اجراي اين دو طرح را دارند بخشي از مشكلات بر طرف خواهد شد. 


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.