لرستان؛

اجرایی شدن کارخانه لاستیک سازی لرستان با 800 میلیارد ریال اعتبار

استاندار لرستان گفت: کارخانه لاستیک سازی لرستان با اعتبار 800 میلیارد ریال یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند گفت: این کارخانه با فناوری روز دنیا احداث می شود و محصولات آن نیز قابلیت صادرات به نقاط مختلف را دارد.

وی افزود: احداث این کارخانه از مصوبات سفر دکتر روحانی به لرستان است که عملیات اجرایی آن ۲۱ خرداد امسال با حضور دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری آغاز شد.

به گفته وی ، این طرح با ایجاد یک هزار و ۳۴۴ فرصت شغلی مستقیم و همکاری ۸۱ درصدی بخش خصوصی و ۱۹ درصدی سازمان گسترش نوسازی اجرایی می شود.

وی اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح را حدود هفت هزار میلیارد ریال شامل ۱۳۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و دو هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید این کارخانه سالیانه ۵۰ هزار تن لاستیک پیش بینی شده است.

استان لرستان همچنین با اشاره به طرح احداث گاو داری شیری شش هزار راسی در دلفان نیز گفت : این طرح یکی دیگر از مصوبات سفر هیات دولت به لرستان است که زمین آن خریداری و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می شود.

این طرح از مصوبات سفر ریاست جمهوری اسلامی است که توسط بنیاد مستضعفان در شهرستان دلفان اجرا می شود .

با توجه به مجموعه ای از شرکت های تبدیلی که همراه این طرح ایجاد خواهد شد می تواند نقش مهمی در اشتغال جوانان بویژه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دام داشته باشد .

استاندار لرستان در این جلسه به عملیات اجرایی کار خانه شیر پگاه در الیگودرز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی کارخانه شیر پگاه در الیگودرز نیز شروع شده که 300میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای این طرح دریافت شده اما روند حرکت این طرح کند است.

بازوند دربحث صنعت گردشگری استان لرستان نیز گفت : شروع عملیات اجرایی احداث هتل چهار ستاره در خرم آباد روز پنجشنبه به زمین زده شد.

احداث این هتل از مصوبات سفر سال گذشته هیات دولت به لرستان است که با مشارکت 70 درصدی دولت و 30درصدی بنیاد مستضعفان اجرا می شود.

هتل پارسیان در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار احداث می شود که امروز عملیات اجرایی فازنخست آن در سه هزار هکتار آغاز شد.
در مجموع 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این هتل پیش بینی شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.