مديريت استان اعتقاد دارد از فرصت طلايي بوجود آمده در دوره ي پسا تحريم با تعيين اولويت ها و تعريف پروژه ها و ايجاد كانال سبز شرايط را جهت سرمايه گذاري خارجي و گسترش مناسبات اقتصادي فراهم نماييم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه با جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي، متخصصين بخش خصوصي و سرمايه گذاران استان گفت: در شرايط پسا تحريم بايد سرمايه خارجي را در استان جذب و با پيش بيني راهكارها، پروژه هايي را ارائه و تسهيلاتي را فراهم نماييم

استاندار اصفهان افزود: در طول دو سال گذشته بيش از ۹۸ هيأت سياسي در سطح وزير و بالاتر در استان اصفهان و بيش از ۳۵ هيئت صرفا اقتصادي با اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ملاقات داشتند.

زرگرپور با بيان اينكه اين آمار مربوط به دو سالي بوده است كه ايران در شرايط تحريم به سر مي‌برده ؛ افزود: با حل مسائل با كشورهاي ۱+۵ و فراهم شدن شرايط پسا تحريم، پيش بيني مي شود كه هيئت هاي بازرگاني اقتصادي از كشورهاي مختلف به اصفهان بيايند و براي سرمايه گذاري اعلام آمادگي كنند

وي با اشاره به اينكه ميزان آمادگي براي پذيرش اين هيئت ها، راهكارها و تسهيلاتي كه بايد فراهم شود بسيار مهم است، تاكيد نمود: بايد بتوانم از اين شرايط كه از آن تحت عنوان فرصت طلايي ياد مي شود حداكثر استفاده را داشته باشيم

رسول زرگرپور از تشكيل كارگروهي در اتاق بازرگاني براي اين منظور خبر داد و گفت:‌ اين كارگروه بايد تا ماه آينده ۴ سوال را تدوين و پاسخ آن را تهيه و براي تصويب به جلسه بياورند.

وي به بيان اين سوالات پرداخت و تصريح كرد: تعيين اولويت هاي سرمايه گذاري خارجي در استان براي دوران پساتحريم، پروژه هايي كه در اين اولويت ها قابل ارائه است و شرايط سرمايه گذاري خارجي و توجيه اقتصادي آن ها، طراحي كانال سبزي كه سرمايه گذاران خارجي بتوانند راحت تر منابع خود را در استان سرمايه گذاري نمايند و همچنين تعيين نهادي كه محل تماس با سرمايه گذاران خارجي است از مواردي است كه بايد به آن ها پاسخ داده شود.

استاندار اصفهان افزود: در سند آمايش سرزمين، توسعه ي استان در سه محور علمي و فناوري، گردشگري و هنر قرار گرفته و بايد ديد كه آيا سرمايه گذاران حاضر هستند در اين بخش ها سرمايه گذاري كنند يا نه.

زرگرپور با بيان اينكه صنايع اصفهان، صنايعي بزرگ و نمونه در كشور هستند، گفت: اين صنايع نياز است كه به فناوري ها و تكنولوژي هاي جديد مجهز شوند و بايد توجه داشت كه سرمايه گذاري خارجي تنها وظيفه ي آوردن منابع را ندارد بلكه يكي از وظايف آن آوردن تكنولوژي و فناوري جديد است كه مي تواند به صنعت و بخش كشاورزي بسيار كمك كند.
وي سرمايه گذاري در بخش گردشگري را به عنوان يكي از محورهايي برشمرد كه بيشتر شركت كنندگان در اين جلسه بر روي آن تاكيد داشتند و ادامه داد: استقبال از بخش گردشگري در استان اصفهان بالاست و نياز ها، كاستي ها و كمبودهاي زيادي در اين بخش وجود دارد.

استاندار اصفهان افزود: بايد شرايط خاصي ايجاد شود كه ظرف ۵ سال آينده بيش از ۲۰ هتل در استان با كمك سرمايه گذاري خارجي و داخلي احداث شود كه بخشي از اين سرمايه گذاري ها آغاز شده و بقيه نيز بايد تجهيز گردد.

رسول زرگرپور با اشاره به آمار سرمايه گذاري در استان گفت: ظرف دو سال گذشته ۳۷ پروژه ي سرمايه گذاري با اعتباري بالغ بر ۱.۷ ميليارد دلار در سازمان سرمايه گذاري ثبت شده كه ۱.۴ ميليارد دلار آن اجرايي شده است.

استاندار اصفهان افزود: اين آمار با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي اصفهان عدد قابل توجهي نيست و استان هاي ديگر ۲ تا ۳ برابر اين آمار را جذب كرده اند و بايد تلاش ها در اين زمينه افزايش يابد.

شايان ذكر است در اين جلسه كليه شركت كنندگان ، ضمن تقدير و تجليل از فعاليت ها و پيگيريهاي مديريت استان و همچنين بر عهده گرفتن محوريت اين موضوع مهم ، به بيان ديدگاهها و نظرات خود براي رشد و توسعه اقتصادي استان در دوران پسا تحريم پرداختند

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.