معادن غیر فعال، نیمه فعال و محدوده‌های اکتشافی در استان زنجان ساماندهی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از استان زنجان؛ و به نقل از روابط عمومی ،مهندس ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام خبر این خبر گفت: پس از 5 ماه معادن غیر فعال ،‌نیمه فعال و محدوده های اکتشافی در استان ساماندهی شدند و 14 شهریور ماه سال جاری مزایده محدوده های معدنی ، اکتشافی و معادن راکد برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: علاقمندان می توانند در این مزایده شرکت نموده تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه بخش معدن در استان باشیم.

فغفوری به تعیین تکلیف پهنه های اکتشافی استان اشاره کرد و یادآور شد : در استان سه پهنه اکتشافی سلطانیه ، ماهنشان و طارم تعیین تکلیف و برای انجام مطالعات تفصیلی به شرکت های بزرگ تحویل داده شده که در سال آتی نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی به ابلاغ برنامه راهبردی صنعت ، معدن و تجارت در سال جاری اشاره کرد و افزود : در ابتدای سال جاری راهبردهای بخش صنعت و معدن ابلاغ شده و در حال حاضر شاهد اقدامات اجرایی در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهارکرد: پس از پایش واحدهای موجود و طرح های در دست اجرا ، واحدهای تولیدی فعال و نیمه‌فعال شناسایی و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید این واحدها صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد: با بررسی واحدهای تولیدی، واحدهایی که کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کردند، شناسایی شدند تا با تزریق سرمایه در گردش، سهم تولید و اشتغال آن‌ها افزایش یابد.

فغفوری در مورد اقدامات انجام شده در حوزه صادرات افزود : با اجرای طرح ممیزی صادراتی به دنبال دستیابی به میزان واقعی محصولات واحدهای تولیدی و ظرفیت صادراتی آنها هستیم ‌تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی در جهت توسعه صادرات استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه بناب در حوزه حمل‌ونقل ریلی به ایستگاه باز بین‌المللی تبدیل شده است، گفت: این مکان به عنوان مقصد گمرکی تلقی می‌شود.

فغفوری با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار از اولویت برنامه‌ها است، عنوان کرد: یک هزار و 200 پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اشتغال 35 هزار نفر در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی ابراز کرد: یک هزار و 900 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 180 هزار میلیارد ریالی در دست اجرا است که 80 هزار میلیارد ریال آن مربوط به بعد از مهر ماه 92 است


انتهای پیام/ی

برچسب ها: ساماندهی ، معادن ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.