وی با بیان اینکه صرفا آموزش عکاس مهم نیست والزاما همه عکاسان این نسل در دانشگاه درس نخوانده اند،اظهار کرد: امید صالحی از بهترین عکاسان مستند بود که بدلیل فراهم نبودن کاررفت.
سلیمانی افزود: برخی از این عکاسان به دلیل کسب معیشت جذب فضاهای خبری شدند و این مسئله به دو شخصیتی شدن این افراد منجر شد.
وی با بیان اینکه خود من من جز سوخته های این ماجرا هستم گفت:شخصا عرصه مستند رادوست داشتم اما بدلیل دیده نشدن این عکس ها جذب خبر شدم.
وی از دیگر اقدامات شاخص برخی از این عکاسان زمان جنگ را ایجاد انجمن های عکس تخصصی ذکر کرد وتصریح کرد: به طور مثال سیدعباس میرهاشمی انجمن عکاسان دفاع مقدس راایجاد کرد و یک میلیون عکس جنگ راجمع کرده و 15کتاب را چاپ کرده یا در دست چاپ داردومسعود زنده روح که دیگر عکاسی نمی کند اما انجمن عکاسان ایران را راه اندازی کرده و برگزاری سالانه های عکس را دنبال می کند.
وی عدم گزینش دانشجو را از دیگر آسیب های عکاسی در دوره معاصر دانست وگفت: در زمان ما نبود مجلات تصویری ومحل هایی برای ارائه اثر مسئله ساز بود اما اساتید خوبی داشتیم.
وی بخش دیگری از حوزه عکاسی مستند را زنده کردن آرشیوهای عکس دانست وتاکید کرد:برخی از آرشیوهای عکس در حال از بین رفتن است که بایدفکری برای آن کرد.
انتهای پیام/پ