ادبیات دفاع مقدس آرمان‌گرا، اندیشه‌ نهاد است و ارزش‌های اعتقادی را در بین مردم جاری می‌کند.

سعید حدادیان نویسنده کتب مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به ویژگی های ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس یک روایت بسیار شیرین از خاطرات دوران جنگ به حساب می‌آید و این نوع ادبیات به خاطر اینکه مردمی است به دل جامعه می‌نشیند.

وی بیان کرد: از دیگر ویژگی ادبیات دفاع مقدس آرمان‌گرایی آن است، بطوری که در بیت هایش به دنبال جاری کردن آرمان و ارزش‌های دینی و اعتقادی در بین مردم است.

این نویسنده کتب مذهبی با بیان اینکه ادبیات جنگ اندیشه‌نهاد پایه‌گذاری شده است، افزود: این ادبیات بر منطقی استوار و اندیشه‌ای ماندگار در طول تاریخ است و شعرهای دفاع مقدس به خاطر مقتضیات کاری و زمانی‌اش سوگوار است و نکته قابل توجه در این است که در ادبیات جنگ باید بار حماسی در آن موج بزند و این نوع نوشته‌ها همیشه بر روی عنصر حماسه تاکید ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس جریان‌ساز است و در بین مردم یک جریان ارزشی را ایجاد می کند و این نوع ادبیات تعیین کننده آینده نظم و نثر گوهر بار کشور ما است و می تواند به شکوهمندی تاریخ و ادبیات ما کمک کند.

حدادیان افزود: ادبیات دفاع مقدس خود مبلغ فرهنگ ایثار و شهادت در دل‌های مردم است و زمانی که به کیفیت آن بیشتر توجه شود شاعران و اهالی قلم به این نوع نوشتار خیمه می زنند که این امر سبب بروز کارهای ادبی و فاخر می‌شود.

وی ابراز داشت: نویسندگان ادبیات دفاع مقدس مثل قیصر امین‌پور و سید حسن حسینی از برگزیدگان مردم‌اند و در دل مردم جایگاه ویژه‌‌ای دارند و جامعه به همین خاطر تولید‌کنندگان آثار جنگ را دوست دارند.

حدادیان در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی سخنرانی فرمودند که اگر 50 سال برای دفاع مقدس در زمینه هنر و ادبیات کار کنیم باز هم کم‌کاری کرده‌ایم که این فرمایش ایشان نشان دهنده اهمیت این نوع ادبیات است و رسانه‌ ملی نقشی پر رنگ در این زمینه می‌تواند ایفا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار