کتاب «مَه در مِه» زندگینامه شهید رستمی است که این شهید بزرگوار از فرماندهان دکتر شهید چمران در زمان جنگ بود.

محبوبه معراجی‌پور نویسنده کتاب «مَه در مِه» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محتوای کتاب اظهار داشت: این کتاب درباره زندگینامه شهید ایرج رستمی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و ایشان یکی از فرماندهان دکتر شهید چمران بود.

وی بیان کرد: شهید رستمی با اینکه حقوقش به مدت یک سال از طرف ارتش رد شده بود در کسوت بسیجی در کنار دکتر چمران مبارزه می‌کرد و زندگی ایشان با حقوق معلمی همسرش اداره می‌شد و شهید رستمی اغلب در مناطق عملیاتی در حال شناسایی مناطق حساس دشمن بود.

این نویسنده کتاب افزود: هدف من از نگارش این کتاب نشان دادن اتحاد و همبستگی مردم از دهه شصت و تلاش و پشتکار بی‌وقفه آنها بود که با توکل به خدا و کار و تلاش زیاد به همه اهداف زندگی‌شان می‌رسیدند.

معراجی‌پور ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به پیشنهاد آقای رسولی این کار را به من داد و این کتاب حاصل 30 مصاحبه با همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار است که من با تحقیق و تفحص زیاد آن‌ها را دقیق به رشته تحریر درآوردم.

معراجی‌پور عنوان کرد: این کتاب در تیراژ دوهزار نسخه به وسیله انتشارات بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در 215 صفحه به رشته تحریر درآمده است.

این نویسنده ادامه داد: مخاطبین این کتاب همه مردم ایران هستند زیرا قشر جوان باید شاهد دلاوری و شجاعت همنوعان خود در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده که این می‌تواند سبب ترویج و تبلیغ فرهنگ و ایثار شهادت شود.   

وی در پایان گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس سرهای زیادی روی زمین افتادند تا امروز سرهایمان را بالا بگیریم و جوانان عزیز باید قدر این موقعیت را دانسته و حافظ خون شهدای مظلوم و گرانقدرمان باشند.


انتهای پیام/                
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.