توافق هسته‌ای قدرت ایران را در جهان ثابت کرد و ما با تکیه بر همراهی مردم به این جایگاه رسیدیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر حسن روحانی در جمع  علما ، ایثارگران و برگزیدگان  استان همدان گفت: وقتی ما در شعار های انتخاباتی می گفتیم به دنبال توافق هسته ای و کار کردن  سانتريفيوژ همراه با برداشتن تحریم ها هستیم برخی  می گفتند رسیدن به این چنین توافقی تنها از طریق بسته شدن تمام  سانتريفيوژهاامکان دارد ولی با کمک شما و همراهی رهبر انقلاب اسلامی توانستیم در برابر زیاده خواهی های دشمنان بایستیم.

رئیس جمهور از پرداخت کامل مطالبات خانواده های شهدا هم خبر داد و گفت: ما به خانواده های شهدا؛ جانبازان، وآزادگان مدیون هستیم و اگر هر کاری برای آنها انجام دهیم در واقع به وظیفه خود عمل کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان  هم در این جمع گفت:استان همدان استانی امن است  و همدلی بین مسئولان و مردم برقرار است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی  با تاکید بر اینکه  وقتی در10سال گذشته واردهمدان شدم؛این استان بیشتر از هر چیز از نبود اعتماد بین مسئولان و اختلاف زیاد آنها رنج می برد افزود: خوشبختانه هم اکنون جو استان همدان کاملا تغییر کرده است و دیگر مسئولان و مردم رابطه بهتری با هم دارند و هر روز مسئولان منتظر تغییر ناگهانی سمت ها و محکوم شدن نیستند.

وی ادامه داد: مردم استان همدان با اهدای 8 هزار شهید، 17 هزار جانباز و نزدیک به هزار رزمنده در زمان 8 سال دفاع مقدس ثابت کرده‌اند همواره در صحنه هستند و برای خدمت به مردم کوتاه نمی آیند.

دکتر ابراهیم مولوی از جانبازان 8 سال دفاع مقدس و عضو شورای شهر همدان هم در این نشست با اشاره به ایجاد فضای همدلی در جامعه با روی کار آمدن دولت یازدهم گفت:خانواده های جانبازان و آزاده ها خواستار تکمیل مجتمع ایثارگران استان و ایجاد ظرفیت هایی برای استخدام فرزندان خود و افزایش درآمد آنها با توجه به بالا بودن هزینه های درمانی هستند.

وی همچنین به نمایندگی از دانشگاهیان افزود: دانشگاهیان استان همدان با توجه به کاهش دانشجویان با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند و خواستار تکمیل پردیس های دانشگاهی هستند.

بهجت رحمانی هم از فعالان سیاسی استان و نخستین زن عضو شورای شهر غرب کشور گفت: نگاه ما باید به نقش زنان در جامعه پررنگ‌تر شود و امیدواریم در برنامه ششم توسعه کشور به جایگاه زنان در جامعه  توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد:  استفاده صحیح از توانمندی های زنان و واگذاری مسئولیت ها به آنان می تواند ما را در رسیدن کشور به جایگاه واقعی خود در منطقه به عنوان کشوری علمی و تاثیر گذار کمک کند.

مهدی مسلم خانی از فرزندان شهدا و عضو شورای هم اندیشی فرزندان شهدا هم گفت:  ما متولدین دهه 60 اگر چه می توانستیم به عنوان اهرمی برای پیشبرد توسعه سریع کشور به کار گرفته شویم ولی کمبود فرصت ها بسیاری از توانمندی های فرزندان این دهه را کاهش داد ولی همواره آماده برای انجام هر گونه واگذاری مسئولیت هستیم.

وی خواستار معرفی همدان نه تنها به عنوان شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین بلکه به عنوان شهر جوانان جهان اسلام  از سوی رئیس جمهور در مجمع کشورهای اسلامی شد و افزود: ما جوانان خواستار تربیت مدیران کارآمد و جوان با تکیه بر استعداد ها و تجربیات مدیران گذشته هستیم و اگر این کار در کشور انجام شود در سالها ی آینده تحول عظیمی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

مسلم خانی اظهار داشت: ما در کشور نباید تنها اجرای اصل نود و خصوصی سازی را در بخش اقتصادی اجرا کنیم و اگر اجرای طرح های اجتماعی و فرهنگی را هم خصوصی سازی کنیم خدمات را می توان  بیشترفراگیر کرد و هم می توان اشتغال بیشتری را به خصوص برای جوانا ن ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.