رئیس جهاد کشاورزی سقز ازافتتاح سردخانه آمونیاکی سه هزار تنی با اعتبار شش میلیارد و 800 میلیون ریال در شهر صاحب از توابع شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد پیشداد در حاشیه افتتاح این طرح با بیان اینکه این سردخانه در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع ساخته شده گفت: مساحت کل سالن سردخانه را ۳ هزار و ۸۰ مترمربع و فضاهای جانبی هم۴۲۰ مترمربع می‌باشد.

وی در ارتباط با هزینه این سردخانه افزود: از میزان کل هزینه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن سهم متقاضی و مابقی آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سقز با اشاره به اینکه این پروژه به مدت یک سال و با ظرفیت اسمی سه هزار تن احداث شده است، بیان کرد: با راه اندازی این سردخانه به صورت مستقیم برای ۱۲ نفر ایجاد شغل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه این مراسم گفت: در استان شاهد رشد مناسبی در بحث باغداری، افزایش تولید لبنیات و گوشت سفید و قرمز هستیم، واین سردخانه در راستای مصرف مداوم، عرضه محصولات به مرور زمان، جلوگیری از خسارت کشاورزان و بهره برداران راه اندازی شده است.

کریم ذوالفقاری با بیان اینکه هشت سردخانه در سطح استان در حال ساخت است، افزود: هم اکنون استان دارای 12 سردخانه می باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.