از اخطار به مراکز بهداشتی مرکز شهر تا اجرای طرح تکریم بی‌خانه‌ها در منطقه غرب تهران را در این گزارش بخوانید.

*تجهیز پایگاه امداد و نجات شهید متوسلیان

شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک گفت: پایگاه امداد و نجات شهید متوسلیان در حال تجهیز است.

سیدمصطفی حاج‌آقامیر شهردار ناحیه کوهستان منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ساخت و عملیات عمرانی پایگاه امداد و نجات شهید متوسلیان در ایستگاه 3 کلکچال با هزینه 350 میلیون تومان به اتمام رسیده و با هزینه 150 میلیون تومان در حال تجهیز است.

وی گفت: سازمان مدیریت بحران از پایگاه امداد و نجات شهید متوسلیان بازدید و این پایگاه را از نظر شرایط ایمنی تأیید کرده است.

 حاج‌آقامیر افزود: ناحیه کوهستان با هلال احمر در مورد روزهای حضور پزشک و استقرار آمبولانس هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهند.

*اجرای طرح تکریم بی‌خانه‌ها در منطقه غرب تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 از اجرای طرح تکریم و اطعام بی‌خانه‌ها در این منطقه خبر داد.

سیدمازیار علوی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: پدیده بی‌خانمانی همچنان به عنوان یک مسئله اجتماعی مطرح است که بر این اساس شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی خود را بر آن دانسته تا نسبت به تأمین شرایط مطلوب زندگی برای شهروندان گام بردارد .

وی ادامه داد: این طرح که با رویکرد حمایت اجتماعی مردم‌محور تعریف می‌شود در دو فاز انجام می‌گیرد. فاز نخست آن از نیمه دوم ماه مبارک رمضان تا پایان شهریور ماه سال جاری و فاز دوم آن در شش ماه دوم سال صورت می‌پذیرد.

*اخطار به مراکز بهداشتی مرکز شهر

رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 6 از اخطار به مراکز بهداشتی و درمانی برای جمع‌آوری غیراصولی زباله‌های عفونی خبر داد.

محمود عبدالحسین‌زاده رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: پنج مرکز بهداشتی مختلف که پسماندهای عفونی خود را به صورت غیراصولی جمع‌آوری، حمل و امحاء داشتند، به وسیله این اداره اخطار دریافت و از آنان خواسته شده تا نسبت به امحاء بهداشتی زباله‌های بیمارستانی خود دقت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: مراکز بهداشتی طی قراردادی با سازمان مدیریت پسماند متعهد می‌شوند تا حمل و نقل زباله‌های عفونی خود را به وسیله دستگاه‌هایی خاص انجام دهند.

عبدالحسین‌زاده گفت:هم‌اکنون بیش از 90 درصد بیمارستان‌ها نسبت به تکفیک و بی‌خطرسازی زباله‌ها اقدام کرده اند.

*اجرای 15 بلوک بازیافتی در محلات 17گانه منطقه 11

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفت: برای کاهش آلایندگی محیط زیستی محلات 17گانه به 15 بلوک بازیافتی تقسیم می‌شوند.

امیرحسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: با همکاری اداره بازیافت منطقه، محلات 17گانه به 15 بلوک بازیافتی تقسیم شده‌اند که هر بلوک شامل 6 پست است.

عساری در خصوص بازدیدهای شهرداز از محلات بلوک‌بندی بازیافتی گفت: نظارت دوره‌ای شهردار از نواحی 1 و 4 انجام شده است .

*احداث مجموعه ورزشی اتابک در دل بافت‌های فرسوده

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15 گفت: مجموعه ورزشی اتابک تقاطع خیابان خوب‌بخت و قربانی با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در اوایل مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا حلاجیان معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مجموعه ورزشی اتابک در زمینی به مساحت 450 مترمربع و 2 هزار و 250 اعیانی در حال احداث است.

وی در ادامه افزود: مجموعه ورزشی اتابک در 5 طبقه با کاربری‌های تفریحی و ورزشی محله اتابک تقاطع خیابان خوب‌بخت و قربانی احداث شده است.

حلاجیان تصریح کرد: این پروژه با 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله نازک‌کاری نهایی قرار دارد که در اوایل مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 15 در خصوص مجموعه آبی قیامدشت و خاورشهر گفت: این مجموعه‌های آبی با امکاناتی شامل استخر بزرگسالان و کودکان، جکوزی و سونا با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در حال احداث است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار