از اجرای طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر تا برپایی جشنواره داستان تابستان در بوستان لاله از اقدامات شهرداری‌های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*اجرای طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر در منطقه 5

محمد مهدی قشقایی مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: طرح حامی که با هدف ساماندهی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب (با رویکرد حمایت از توانمند سازی) با همکاری مسئولان خانه‌های خدمات اجتماعی سرای محلات 29 گانه در منطقه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح پس از شناسایی اشخاص آسیب پذیر، مشخصات آنان را در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده است وارد کرده تا متناسب با ظرفیت‌های موجود، سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه مرتبط وارد عمل شوند.

وی همچنین در خصوص اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد: ایجاد بستر مناسب به منظور مشارکت طبقات مختلف جامعه در کمک رسانی به محرومین، ایجاد بانک اطلاعاتی قابل استفاده کمک به نیازمندان محله با بهره گیری از ظرفیت‌های محله‌ای و نهادهای حمایتی با حفظ کرامت انسانی شهروندان و... را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

*برپایی جشنواره داستان تابستان در بوستان لاله

حبیب الله غفوری معاون اجتماعی  و فرهنگی منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت و هفته فرهنگی، جشنواره تاسبتان با محوریت برنامه‌های تابستانی و طرح آسمان آبی- زمین پاک با بیش از 21 غرفه در بوستان لاله برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل غرفه عفاف و حجاب، مشاوره پزشکی و سلامت، معرق کاری، گل آرایی، خوشنویسی، کتاب و انتشارات، سفال‌گری، اجرای نمایش شبانه، تئاتر، گروه تواشیح و برنام‌های طنز آموزنده است.

وی در ادامه اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی بصورت رایگان، عرفه سوغات، پوشاک صنایع دستی اقوام ایرانی همچنین غرفه تولیدات درمان یافتگان سرطانی برای ارائه خدمات به شهروندان و ارائه مشاوره‌های دینی‌، خانوادگی، فردی و بالینی بوسیله کارشناسان از جمله غرفه‌های دیگر این جشنواره است. 

غفوری در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان در این جشنواره گفت: اجرای مسابقات و بازی های فکری، استخر توپ، بازی های بومی و محلی، برپایی خانه‌های اسباب‌بازی از برنامه های مختص کودکان است. 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان تاکید کرد: این جشنواره به مدت 20 شب از ساعت 17 تا 23 در بوستان لاله بر پاست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار