معاون وزیر خارجه ایران در دیدار دبیرکل جدید اکو بر تقویت ساختارهای درونی این سازمان و کنکاش و بهره‌برداری از فرصت‌های توسعه همکاری‌ها در سازمان اکو تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «خلیل ابراهیم آکچا» دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (اکو) امروز (یکشنبه) با سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک و ابراز خرسندی از انتصاب خلیل ابراهیم اکچا به عنوان دبیرکل جدید اکو، از وی به عنوان فردی آشنا به موضوعات بین‌المللی و دارای سوابق و تجارب در امور توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی یاد کرد.

وی همچنین بر لزوم تقویت بیش از پیش دبیرخانه و همچنین تعمیق فعالیت‌های سازمان اکو تاکید کرد و در این راستا حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از سازمان و دبیرکل اکو را یادآور شد.

 عراقچی با برشمردن ابعاد گوناگون همکاری‌ها در اکو اظهار داشت: کشورهای عضو انتظار دارند که شاهد نتایج ملموس فعالیت‌های این سازمان به ویژه با اولویت طرح‌ها و برنامه‌های زیربنایی باشند، لذا خواستار ارائه و عملیاتی شدن ایده‌ها و طرح‌های جدید هستند.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه با ارج نهادن به تلاش‌های دبیرکل‌های پیشین اکو، بر ضرورت تلاش مضاعف دبیرکل جدید و همکاران وی برای تقویت ساختارهای درونی اکو و استفاده از تجارب انباشته شده و توانمندی‌های کشورهای عضو تاکید و اضافه کرد: فرصت‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌ها در اکو موجود است که باید مورد کنکاش و بهره‌برداری قرار گیرد.

خلیل ابراهیم اکچا نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و انتصاب خویش به عنوان دبیرکل اکو، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته بر نقش محوری کشورمان در هدایت فعالیت‌های اکو تاکید و با تبیین برخی از برنامه‌های کاری خویش، خواستار استمرار حمایت و مساعدت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیرکل آن شد.

وی با اشاره به تحولات و اجلاس‌های پیش رو، از جمله نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو، ابراز امیدواری کرد که نتایج این اجلاس زمینه توفیق سازمان در نیل به اهداف از پیش تعیین شده را فراهم سازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، دبیرکل ، اکو ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار