وزیرجهاد کشاورزی با عذرخواهی از گندمکاران طلب کار از دولت به دلیل تاخیر در پرداخت پول گفت: بزودی پول این بخش تامین خواهد شد چراکه فصل کشت بوده و دوباره باید برای خریدن نهاده ها باید هزینه پرداخت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود حجتی در حاشیه هیات دولت با تاکید بر اینکه پول گندمکاران هر چه زودتر پرداخت می شود، افزود: خوشبختانه 7 میلیون و 850 هزار تن گندم تا امروز خریداری شده که این مقدار به 8 میلیون تن خواهد رسید. 

وی گفت: متاسفانه به خاطر مشکلاتی که در تامین نقدینگی پیدا شد حدود 7 هزار میلیارد تومان از وجه گندم را به گندمکاران پرداخت کردیم و حدود 2 هزار میلیارد تومان بدهکار هستیم. 

حجتی خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری بانک های دولتی و خصوصی امروز حدود 200 میلیارد تومان دریافت و در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت. 

وی اظهارامیدواری کردکه وزارت جهاد کشاورزی بتواند روزانه این کار را ادامه دهد تا هر چه زودتر وجه گندم به کشاورزان پرداخت شود. 

حجتی اظهارداشت: برغم کاهش بارشها خرید تضمینی گندم بیشتر شده است. 

وی همچنین از تهیه طرح توسعه تولید دانه های روغنی ، برنج، پنبه ، شکر ، گندم و جو خبرداد و گفت : این طرح وقتی تصویب شود، ابلاغ خواهد شد.


منبع: مهر


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.