از ارتقای سطح ایمنی مدارس تا توسعه آموزش در حوزه بازیافت را در این گزارش بخوانید.

مهدی خسروانی رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در گفت‌وگو باخبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: با هدف ارتقای سطح آمادگی و ایمنی مدارس در مقابل بحران در مرحله نخست طرح مدرسه آماده، 23 مدرسه منطقه در مقاطع ابتدایی و متوسطه این طرح اجرا می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در مرحله نخست این طرح 50 دانش آموز منتخب از هر مدرسه طی شرکت در اردوی دوام با روش‌های امداد و نجات، اطفای حریق، برپایی چادر، کمک‌های اولیه، شناخت و آشنایی با سوانح طبیعی، نحوه پناه گیری و تخلیه امن اضطراری آشنا می‌شوند.

خسروانی گفت: طر ح مدرسه آماده در شش مرحله از جمله آموزش دانش آموزان منتخب، آموزش مدیران، آموزش پرسنل مدارس، آموزش عمومی تمامی دانش آموزان مدارس و اولیاء اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه در پایان اضافه کرد: با تهیه و تدوین سند مخاطرات مدرسه، شناسایی نقاط امن، نقاط پر تردد و خطر پذیر از موارد اجرایی در این طرح بوده که در نهایت با اجرای موارد یاد شده، گواهینامه مدرسه سبز ایمن به مدارس اعطاء می‌شود.

توسعه آموزش در حوزه بازیافت در مهدکودک

مهدی جمشیدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: آموزشگران بازیافت در قالب آموزش بازیافت برای کودکان قصه گویی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: آموزش بازیافت در قالب قصه به کودکان بین 3 تا 7 سال که به راحتی می‌آموزند و مطالب آموخته شده را به خانواده‌ها منتقل می‌کنند انجام می‌گیرد.

جمشیدیان تصریح کرد: آموزش‌های بازیافت در قالب گروه‌های نمایش شامل تئاتر و اجرای موزیکال نیز به کودکان بین 3 تا 7 سال انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار