به جای صرف سرمایه برای پروژه‌های فاخر باید با سازمان جهان کپی رایت به گفتگو بنشینیم تا امنیتی برای تولیدات سینمایی که مورد سو استفاده قرار می‌گیرد شکل دهیم.

محسن دامادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت فیلمنامه‌نویسی در سینما گفت: برخی فیلم‌ها فیلمنامه‌های شاخصی ندارند اما مورد استقبال قرار می‌گیرند و برخی دیگر فیلمنامه‌های شاخصی دارند اما ممکن است با استقبال روبرو شوند یا نشوند که باید گفت: سینما و فیلمنامه‌نویس در انتظار بهبود اوضاع کشور هستند.

دامادی در خصوص قانون کپی رایت بیان کرد: همواره قانون و قانو‌نمندی از هر نوع بی قانونی و اغتشاش بهتر است بنابراین قانون کپی رایت در بهبود وضعیت فیلمنامه‌نویسی موثر خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: کاش در سینمای کشور به جای صرف سرمایه برای پروژه‌های فاخر با سازمان جهانی کپی رایت به گفتگو بنشینیم تا امنیتی برای تولیدات سینمایی که به دفعات مورد سو استفاده قرار می‌گیرد شکل دهیم.

دامادی اظهار داشت: متأسفانه در داخل کشور به سادگی از آثار داخلی و خارجی بدون حفظ حدود و رعایت ساختار آن گپی می‌شود و باید اقدامات و تدابیری برای جلوگیری از گپی صورت گیرد تا به سینمای ملی نزدیکتر شویم.

کارگردان «یک اشتباه کوچولو» در خصوص آینده سینما در این رشته گفت: معمولا دو نگاه به آینده وجود دارد، یک نگاه مربوط به آدم‌های ناامید است که معمولا سیاه و منفی به آینده نگاه می‌کنند و نگاه دیگر مثبت و امیدوار به آینده است.

دامادی گفت: من از گروه دوم هستم و نگاه مثبت دارم و امیدوارم آینده فیلمنامه نویس و فیلمنامه‌نویسی برای ایران با افقی روشن و رو به پیشرفت باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار