همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و آکادمی علوم بنیادین روسیه در سه محور خواهد بود.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با آکادمی علوم بنیادین روسیه بر سه محور تبادل استاد-دانشجو، حمایت از پروژ‌ه‌های مشترک و تبادل اطلاعات علمی خواهد بود. 

وی در ادامه افزود: در زمینه تبادل استاد و دانشجو هر دو بنیاد در قالب پروژه‌های مشترک اقدام به تبادل پژوهشگر می‌کنند و همچنین این دو بنیاد در قالب پروژه‌های مشترک و در جهت تربیت و توسعه نیروی انسانی اقدام به تبادل پژوهشگران جوان می‌کنند که باید زیر نظر اساتید مجرب کار کنند. 

ضرغام با اشاره به دیگر همکاری‌های این صندوق با آکادمی علوم بنیادین روسیه خاطر نشان کرد: در رابطه با حمایت از پروژه‌های مشترک هر دو بنیاد در زمینه‌های میان رشته‌ای همکاری خواهند کرد و موضوع مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که 24 کشور در قطب جنوب یک سایت تحقیقاتی دارند که هنوز کشور ما در آن سایت تحقیقاتی جایی ندارد که از طریق این آکادمی وارد سایت مربوطه خواهیم شد. 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: این دو بنیاد در زمینه دریای خزر و در جهت منافع دو کشور و همچنین در رابطه با سابقه تاریخی فرهنگی دو کشور کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام خواهند داد. 

وی بیان کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و آکادمی علوم بنیادین روسیه در زمینه برگزاری رویدادهای علمی نظیر کنفرانس‌ها کارهای آموزشی، همایش‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد. 

ضرغام تاکید کرد: هر دو بنیاد نتایج اطلاعات تحقیقاتشان را در حدی که محرمانه نباشد با هم مبادله خواهند کرد و در خصوص ساختارهای سازمانی رویکردهای حمایتی با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد. 

وی در پایان بیان کرد: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه 5 سال است و برای 5 سال بعدی این تفاهم نامه به خودی خود تمدید خواهد شد‌. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.