سخنگوی کمیسیون ویژه برجام جزییات 20 ساعت جلسات کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

جزییات 20ساعت بررسی برجام از زبان نقوی‌حسینی/دوشنبه؛ حضور مجدد جلیلی در کمیسیون ویژهسیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد روند برگزاری جلسات کمیسیون ویژه و تعداد ساعات برگزاری این جلسات، گفت: تاکنون کمیسیون ویژه برجام 5 جلسه برگزار کرده که از این 5 جلسه 3 جلسه آن از 8صبح تا 1 بعدازظهر تشکیل و دو جلسه 2.5 ساعته برگزار شده، که در مجموع تاکنون 20 ساعت جلسه داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات 20ساعته بررسی برجام در مجلس افزود: در این 20ساعت هدفگذاری ما این بوده که اولا خود اعضای کمیسیون ویژه برجام کاملا درجریان ریز مسائل از طرف تیم مذاکره کننده فعلی و تیم مذاکره ‌کننده سابق قرار گیرند چراکه تا زوایای موضوعات کاملا شفاف نشود ما نمی‌توانیم قضاوت صحیح و درستی داشته باشیم.

نقوی حسینی ادامه داد: هدف دیگر کمیسیون ویژه برجام این است که در نهایت قضاوت کند، چرا که باید ببینیم در این داد و ستد منافع ملی ما، حق‌ هسته‌ای، حقوق ملت ایران تامین شده و آیا فشارها و تحریم‌ها از ملت ایران برداشته شده است؟

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام اظهار داشت: برای اینکه به چنین قضاوتی دست یابیم، باید همه ابعاد را دقیق بررسی و همه نظرات و دیدگاه‌های متخصصین گوش دهیم.

وی افزود: تا اینجا جلسات کمیسیون ویژه برجام، جلسات خوبی بوده، بحث‌ها جدی و تقریبا ریزترین مسائل مورد بحث قرار گرفته و فکر می‌کنم در ادامه این جلسات، مباحث مطرح شده ما را به نتایج خوب و منطقی برساند.

نقوی حسینی در تشریح هدف سوم کمیسیون ویژه برجام، تصریح کرد: هدف سوم کمیسیون این است که مباحث مطرح شده در جلسات را در اختیار مردم قرار دهد تا مردم نیز در جریان موضوعات قرار گیرند، چرا که در جامعه دو دیدگاه متفاوت وجود دارد، بعضی‌ها فکر می‌کنند این یک توافق بسیار بد و ننگینی است، اما برخی نیز فکر می‌کنند که فتح‌الفتوح صورت گرفته و پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مطرح شدن این نوع مباحث، پخش آن از رسانه ملی و درجریان قرار دادن مردم، آنها را به یک واقعیت متقن می‌رساند که سطح توافق چه سطحی است؟ بنابراین هدفگذاری سوم تهیه گزارش مستند و دقیق برای ارائه به صحن علنی مجلس و تقدیم آن به مقامات عالی کشور برای تصمیم‌گیری نهایی است و فکر می‌کنم که روند موجود ما را به اهداف سه‌گانه‌مان برساند.

نقوی حسینی تاکید کرد: نشست کمیسیون با تیم فعلی مذاکره کننده هسته‌ای نیازمند تکرار است، به همین جهت یکشنبه هفته‌ آتی آقای عراقچی و همکارانشان را دعوت کردیم تا در جلسه کمیسیون برجام حضور پیدا کند، چرا که ما فرصت نکردیم وارد مباحث محتوایی به صورت تخصصی باشیم.

وی افزود: جلسه کمیسیون با آقای جلیلی و همکارانشان که روز گذشته برگزار شد، ما را به همه مباحث نرساند، بنابراین دوشنبه آینده نیز آقای جلیلی و همکارانشان مجددا به کمیسیون دعوت شدند تا مباحث به صورت محتوایی هم بررسی کنیم، بنابراین نیازمند این هستیم که جلسات تکرار شود.

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام در چه تاریخی آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: جدول زمانبندی کمیسیون این است که تا پایان هفته اول مهرماه به جمع‌بندی و گزارش مستند دست یابیم، مگر اینکه مباحث نیازمند بررسی بیشتر باشد و زمان را اضافه کنیم، اما باید بگویم که بنا به اضافه کردن جلسات نداریم.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام اظهار داشت: طی برنامه‌ریزی کمیسیون علاوه بر برگزاری جلسات در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، روزهای چهارشنبه را برای بازدیدها پیش‌بینی کردیم و قرار است امروز کمیسیون ویژه برجام از سایت هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار