سنندج؛

ضرورت توسعه مباحث قرآنی و آشنا کردن جوانان با قرآن

نماینده ولی فقیه در استان کردستان توسعه مباحث قرآنی و آموزش و آشنا کردن جوانان با قرآن را لازم و ضروری دانست و بر معرفی فرهنگ قرآنی به جامعه امروز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در آیین تجلیل از خادمان و حافظان قرآن در سنندج، با اشاره به اینکه قرآن مجید کتاب هدایت است و سبک خاصی را برای انسان ترسیم می کند بر بهره گیری از تعالیم و معارف قرآنی در زندگی تاکید کرد.

وی با ذکر اینکه در جامعه اسلامی آموزه ها، تعالیم و ارزش های قرآنی الگوی اصلی زندگی است، افزود: در این نوع جامعه مدل و سبک خاصی از زندگی ارایه و معرفی می شود که تمام زوایای زندگی انسان را دربر می گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: در جامعه اسلامی قرآن باید محوریت پیدا کند و مبنا و پایه حکومت بر اساس قرآن باشد.

وی با بیان اینکه قرآن سرچشمه علوم، رازها و حقایق جهان هستی است و تدبر و تفکر در معانی و مفاهیم قرآنی عظمت خداوند را آشکار می کند،افزود: قرآن کتاب رستگاری و هدایت برای تمام بشریت، متقین و مومنین است.
حجت الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه زمانی دشمنان اسلام درصدد منزوی کردن قرآن و خارج کردن قرآن ازصحنه زندگی انسان بودند، گفت: با انقلاب اسلامی ایران دوباره آموزش و ترویج قرآن کریم مطرح شد و قرآن در زندگی فردی و اجتماعی مردم مورد توجه قرار گرفت.
در پایان این همایش از 12 نفر از حافظان قرآن مجید استان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.