برگزیده های جشواره بین المللی رویان معرفی شدند

محقق خارجی و دو محقق ایرانی در حوزه هایی مانند سلول های بنیادی، جنین شناسی و ناباروری به عنوان برگزیدگان شانزدهیمن جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان معرفی و تقدیر شدند .

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر حمید گورابی رئیس جشنواره و پژوهشگاه رویان در شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان با بیان اینکه جشنواره رویان همواره یادآور نام دانشمند فقید وزنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی است گفت : او بیست و چهار سال قبل پژوهشگاه رویان را با هدف ارتقای سلامت جامعه ایران و فعالیت های علمی روز دنیا پایه گذاری کرد و هشت سال پس از آن اولین جشنواره و کنگره بین االمللی رویان را باهدف تشویق پژوهشگران جوان و برقراری ارتباطات علمی بین المللی که لازمه حرکت در لبه علم است برگزار نمود.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در سومین دهه فعالیت ، برآنست در چشم انداز افق سال 1404 به عنوان قطب تحقیقات و فناوری در تراز بین المللی و از مراجع علمی و در علوم سلولهای بنیادی ، طب تولید مثل ، زیست فناوری وطب ترمیمی باشد ادامه داد :  در راه تحقق این چشم انداز پژوهشگاه ماموریت خود را در چهار محور پژوهش و توسعه علم و فناوری ، آموزش وترویج یافته های علمی ،تجاری سازی یافته های پژوهشی و درمان بیماریهای صعب العلاج و ناباروری تعریف نموده است .

رئیس پژوهشگاه رویان اظهار کرد : خوشحالیم که جشنواره شانزدهم مانند دوره های گذشته مورد استقبال محققان و د انشمندان تجهان قرار گرفته و از بین 204 طرح ارسال شده از 47 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ، 201 طرح حائز اهمیت شرایط اولیه برای شرکت در مراحل بعدی تشخیص داده شدند .

وی با بیان اینکه 93 طرح در زمینه های سلولهای بنیادی و طب ترمیمی و 108 طرح در زمینه پزشکی تولید مثل بوده اند افزود : بسیاری از طرح های دریافتی بین زمینه های گوناگون علمی مشترک بوده است که این موضوع حاکی از ارزش بالاتر آنها می باشد .

دکترگورابی یادآور شد : داوری طرح ها در دو مرحله  انجام شده و در مرحله نخست با معیارهایی مانند نوآوری ، ضریب نقوذ مجلاتی که مقالات طرح در آنها به چاپ رسیده است و نظایر آن طرح ها به گونه ای بررسی شدند که فارغ از هر گونه وابستگی به شخص بررسی کننده ، درجه بندی شوند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح ها مورد بررسی وامتیازدهی داوران ایرانی و بین المللی قرار گرفتند که در نهایت نتایج ارزیابی ها در گروههای علمی تخصصی به دقت بازبینی وبرای اتحاذ تصمیم نهایی به شورای علمی پژوهشگاه گزارش شدند گفت :  انتخاب منصفانه مننتخبین تمامی دوره های جشنواره از عوامل موثر در اقبال سالیانه محققان به شرکت در این رقابت است .

رئیس این جشنواره تصریح کرد : امسال برندگان جشنواره در بخش بین الملل شامل یک برنده در هر یک از زمینه های ناباروری زنان ، ژنتیک تولید مثل ، جنین شناسی ،بیوتکنولوژی و سلولهای بنیادی بوده و دو برنده نیز در سطح ملی با زمینه های کاری ژنتیک تولید مثل و سلولهای بنیادی انتخاب شدند .

وی با بیان اینکه 160 داور ملی و بین المللی داوری طرح های امسال را برعهده گرفتند ادامه داد :موضوع مهم دیگر امسال ف برگزاری سومین دوره از جایزه دکتر کاظمی است که برای زنده نگاه داشتن تلاشهای دانشمند و مدیر توانا دکتر سعید کاظمی آشتیانی ، بنیان گذار فقید پژوهشگاه رویان ، به دانشمندانی اعطا می شود که سهم برجسته ای در پیشرفته علم زیست شناسی وارتقای سلامت بشتری داشته باشند .

دکتر گورابی با تاکید به اینکه این جایزه فرصتی برای جوانان عاشق علم است تا با برجستگان علمی دنیا آشنا شوند گفت : پروفسور رابرت لنگر از دانشگاه  MIT و انستیتو دیوید کخ با داشتن بیش از 1300 مقاله ، هزار اختراع علمی و تاسیس بیش از 300 شرکت دانش بنیان برای دریافت جایزه این دوره انتخاب شده اند .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار