فضای مجازی و کشف جرائم در حال وقوع در آن که تعدادشان هم کم نیست چندسالی است که به دغدغه اصلی حقوق دانان و نهادهای قانونی دنیا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازرس صحنه جرم، نام سریال تلویزیونی است که از سال 2000 میلادی در شبکه های داخلی آمریکا پخش می شود. سری جدید این سریال جذاب و پر مخاطب اما رویکرد خود را به سمت حوزه دیجیتال و کشف جرائم در حال وقوع در آن، تغییر داده است.

شناسایی مجرمان سایبری و هکرها در مجموعه تلویزیونی//در حال کار///برای روز جمعه

سری جدید این سریال تلویزیونی با عنوان «بازرس صحنه جرم سایبری» میهمان بینندگان تلویزیون آمریکا شده است. این سریال که در شبکه CBS آمریکا پخش می شود با الهام گرفتن از زندگی فردی در دنیای واقعی بنام ماری آیکن ساخته شده است. شغل آیکن روانشناسی مسائل سایبری است و در حوزه های پیشرفته فناوری اطلاعات مهارت ویژه دارد.

در این سریال پاتریشیا آرکت بازیگر زن هالیوودی در نقش «آوری ریان» ایفای نقش می کند. آوری ریان رئیس بخش جرائم سایبری FBI را برعهده دارد. واحدی که در خط مقدم مقابله و مهار فعالیت های غیرقانونی و نامشروع فضای مجازی قدم بر می دارد. در حالی که دیگر بازرسان FBI در کوچه و خیابان به دنبال یافتن تبهکاران و مجرمان می روند، ریان می داند که فناوری و فضای مجازی به تبهکاران قابلیت مخفی ماندن در حین ارتکاب اعمال غیرقانونی را به طور کامل می دهد بنابراین قدم به عرصه سایبری و فضای دیجیتال می گذارد. او بسیاری از وقت خود را به جستجو در اعماق وب، جایی که گمنامی از مجرمان محافظت می کند، می گذراند. ریان بر خلاف دیگر همکاران خود در FBI به قلمرویی وارد می شود که هر چیز قابل تصوری خرید و فروش می شود اما تقریبا هیچ پولی قابل ردگیری نیست و مجرمان کمترین ردپا را از خود بر جای می گذارند.

شناسایی مجرمان سایبری و هکرها در مجموعه تلویزیونی//در حال کار///برای روز جمعه

رایان و تیم 5 نفره اش در واحد جرم شناسی سایبری که به تازگی در FBI تاسیس شده و تحت نظارت فردی بنام راسل قرار دارد به مبارزه و کشف جرائمی نظیر قتل های مرتبط با اینترنت، سرقت سایبری، هک، آزار و اذیت جنسی در فضای مجازی، هرزنامه و هر جرم دیگری که به فضای مجازی ربط داشته و در حیطه دادگاه FBI قرار دارد می رود.

شناسایی مجرمان سایبری و هکرها در مجموعه تلویزیونی//در حال کار///برای روز جمعه

این سریال اولین سریال تلویزیونی در بازرسی صحنه جرائم دیجیتال است.

تا کنون فصل اول سریال در 13 قسمت 120 دقیقه ای بر روی پرده رفته و فصل دوم آن در قالب 22 قسمت در حال ساخت است. قرار است قسمت اول از فصل دوم در اکتبر سال جاری پخش شود. در سری دوم این مجموعه تد دانسون بازیگر شناخته شده هالیوودی در نقش رهبر کشف جرائم نسل آینده فضای مجازی و دیجیتال در FBI ایفای نقش می کند.

شناسایی مجرمان سایبری و هکرها در مجموعه تلویزیونی//در حال کار///برای روز جمعه

نویسنده و تهیه کننده این سریال آنتونی زویکر 47 ساله است که سابقه ساخت سریال آخرالزمان سایبری (Cybergeddon) برای شرکت یاهو را نیز در کارنامه خود دارد. او در سال 2013 موفق به دریافت جایزه ویژه جشنواره بین المللی اِمی برای ساخت مجموعه آخرالزمان سایبری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار