وزیر راه و شهرسازی گفت: از خردادماه امسال قطار تهران شهر قدس راه اندازی شده بود که طی سه ماهه گذشته 110 هزار مسافر در طول این مسیر جابه جا شده‌اند.

قطار حومه ای تهران- هشتگرد راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ایستگاه قطار تهران به مقصد شهر قدس امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی راه اندازی شد.

براساس این گزارش قطار حومه‌ای تهران- شهر قدس- کرج- هشتگرد- قزوین از خرداد ماه راه‌اندازی شده بود. وزیر راه و شهرسازی امروز از وضعیت مراحل اجرایی این پروژه بازدید کرد.

براساس این گزارش مدت زمان سیر این قطار از ایستگاه راه‌آهن تا شهر قدس 30 دقیقه است و بهای بلیت هزار تومان است.

براساس این گزارش؛ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر از سمت کرج به سمت تهران روزانه 117 هزار خوردو تردد می‌کند گفت: این خودروها قابل انتقال به ریل هستند که از جهت ایمنی، سرعت و صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار به نفع کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت: به همین منظور نیاز است تمامی ورودی‌های حمل و نقل ورودی تهران 4 خطه شود که دو خط از آنها برای قطارهای حومه‌ای و دو خط آن برای  قطارهای دور بر است.

وی  ادامه داد: به همین خاطر عملیات اجرایی 4 خطه کردن تمامی مسیر آغاز شده و این وضع باعث افزایش سرعت بیشتر قطارهای موجود می‌شود .

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: 4 خطه کردن قطارهای فعال هستند و تمامی زیر گذرها و رو گذرها در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به اینکه با سرعتی که داشته‌ایم 6 رام قطار از هشتگرد به شهرقدس- تهران فعال شده است که حرکت این قطارها از صبح زود آغاز می‌شود و 5 قطار قبل ازظهر و 5 قطار بعد از ظهر و  بالعکس حرکت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قیمت این قطارها بسیار مناسب است و از هشتگرد تا تهران هزار و تومان و از شهر قدس تا تهران 500 تومان است که این بهای قیمت با همه سود‌های حمل و نقلی می‌تواند رقابت کند.

وی با یادآور شد: کل دو خطه کردن قطارهای امسال انجام شده و این در حالی است که قبل از آن خطوط ‌ها یک خطه بود و امیدوار هستیم از کرج تا قزوین قطار دو خطه شوند تا ترافیک این مسیر نیز کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه اتصال خط مترو در شمال اتوبان تهران و به سمت جنوب تهران و اتصال آن به خط راه‌آهن از دیگر برنامه‌های ما است که باعث می‌شود سرعت حمل و نقل ریلی نیز کاهش یابد.

وی یادآور شد: در صورتی که این اقدامات اجرایی شود یک ساماندهی مناسب  در حمل ونقل حومه‌ای تهران انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : از ابتدای راه اندازی این خطوط ریلی 110 هزار مسافر جابه جا شده است.

براساس این گزارش؛ وزیر راه وشهرسازی از 4 خطه کردن پروژه راه‌آهن تهران- کرج نیز بازید کرد.

براساس این گزارش پروژه افزایش خطوط راه اهن تهران - کرج به صورت (چهار خطه کردن خطوط ریلی)epc در حال راه اندازی است که کل مبلغ قرارداد1528847746054 است؛ در صد پیشترفت کل پروژه تا به امروز 29.80 درصد است که در طول این مسیر نیز واردات بیشتری وجود دارد که با انجام مذاکرات به زودی این معارضات بر طرف می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار