عکس‌هایی که فرصت برداشت را به همه مخاطبان و بازدید‌کنند‌گان خود می‌دهد.

محمد قاسم وکیلی عکاس و هنرمند کشورمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه خود گفت: در این نمایشگاه حدود 23 کار با مضامین میراث فرهنگی، مذهبی، تصاویری از مراسم  تدفین شهدای غواص و قطعاتی از طبیعت وجود دارد.
وی افزود: در بخش طبیعت به معرفی قسمت‌هایی از مازندران پرداخته شده و همچنین بخش‌هایی از میراث فرهنگی شیراز و همان مازندران هم در برخی از عکس‌ها دیده می‌شوند.

و البته همان طور که گفتم‌، عکس‌هایی از شهدا غواص و مراسم‌های مذهبی چون عاشورا و اربعین  نیز بخشی از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

وکیلی در خصوص عنوان این نمایشگاه و علت انتخاب آن بیان کرد: «جور دیگر باید دید» در واقع عنوانی است که تلاش دارم با آن به دوستان هنر‌مندم یک هشدار و پیام دهم تا مقداری کارهای خود را از حالت خیلی تخصصی و مفهومی خارج کنند تا بتوانند از آن بهره ببرند با خود من هم با برگزاری این نمایشگاه سعی کردم تا از همان حالت تخصصی ان را خارج کنم و به نوعی عامه پسند‌انه‌تر با مردم ارتباط برقرار نمایم.

وی اظهار داشت: «جور دیگر باید دید» به نوعی دست مخاطب را برای قضاوت باز می‌گذارد و بازدید کننده را تنها به نگاه من محدود نمی‌کند، تا بتواند هر برداشتی را از آثار داشته باشد و در نتیجه همین اتفاق است که افراد بازدید کننده هیچ وقت صریحا‌ٌ از من نمی‌پرسند که مفهوم این عکس چیست، البته هنرمند باید همه تلا‌شش را بکند تا آثار حرفه‌ای را ارائه دهد ولی نباید ان قدر پیچیده‌اش کند که مخاطب بیرون از دنیای هنر از دیدن و قضاوت آن خجالت بکشد و حتی به نمایشگاه نیاید چون این اعتقاد را پیدا می‌کند که فلان نمایشگاه تنها برای انسان‌های خاص است به همین جهت هنرمند هنگام خلق اثر باید به دیگران هم فکر کند و به نظرم مهم‌ترین ویژگی یک کار همان زبان ساده‌اش است.

این هنرمند در پایان خاطر نشان کرد: تا 16 شهریور این نمایشگاه در نگارخانه نقش جهان ادامه داد و در یک کلام این جا، جایی است که برداشت برای همه آزاد است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار