سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران گفت: هرچند كار سختی در نبرد با حریفان در پیش داریم اما می توان گفت جزو ٥ شانس اول كسب سهمیه المپیك هستیم

سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح شرایط تیم ملی در آستانه شركت در رقابت های جام جهانی، گفت: خوشبختانه شرایط خوبی بر تیم حاكم است هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فیزیكی و بدنی بچه ها در سطح ایده آلی قرار دارند.تمام و كمال آماده هستیم كه بهترین عملكرد ممكن را در رقابت های جام جهانی داشته باشیم.
ملی پوش والیبال ایران درخصوص دیدارها و اردوهای تداركاتی ملی پوشان پیش از جام جهانی ، اظهار كرد: در مجموع باید بگویم كه مرحله تداركات خوبی را طی كردیم. به نظر من تیم هایی كه با آن ها نبرد دوستانه داشتیم از لحاظ فنی تیم های خوبی بودند و به بهتر شدن روند تیم كمك كردند. 
موسوی با اشاره به نتایج ضعیف تیم ملی در تورنمت چهارجانبه واگنر و نگرانی ایجاد شده در بین هواداران و جامعه والیبال گفت: این روزها دیدگاه مردم نسبت به والیبال تغییر كرده است آنها به تیم كشورشان علاقه دارند و به شدت پیگیر نتایج هستند و خیلی خوب نسبت به این رشته شناخت پیدا كرده اند. من حق می دهم كه نتایج بد تیم ما در جام واگنر مردم را نگران كرده باشد. اما نباید فراموش كرد كه این مسابقات جنبه های مثبتی هم داشت. 
وی در توضیح جنبه های مثبت تورنمنت واگنر، ادامه داد: در درجه اول باید بگویم كه این رقابت های بستری شد كه كواچ بتواند ارنج های مختلفی را به میدان بفرستد و بازیكنان را تست كند. از طرفی این باخت ها به خصوص شكست مقابل ژاپن سبب شد بازیكنان متوجه شوند كه نباید هیچ حریفی را دست كم بگیرند و هر تیمی ممكن است برنده یك دیدار شود. حتی اگر همه چیز جور دیگری پیش بینی شود. 
موسوی در پاسخ به این سوال كه آیا این حجم از سفرهای تداركاتی تیم را خسته نكرده است، گفت:
به هر حال شرایط اینچنینی همه تیم را اذیت كرده است و كمی خسته هستیم. اما این روند در ورزش حرفه ای كاملا طبیعی است و یك ورزشكار در سطح بین المللی باید با این شرایط خود را وفق دهد. بازیكنان ما هم همین گونه هستند و خوشبختانه مشكل خاصی وجود ندارد. 
سرعتی زن تیم ملی والیبال درباره ارزیابی خود از حریفان در جام جهانی عنوان كرد: سه دیدار ابتدایی ایران مقابل حریفان ساده تری برگزار می شود و این نكته خیلی خوبی است، زیرا فرصت بیشتری داریم تا با تیم های قدرتمند مواجه شویم. قطعا مقابل تیم هایی نظیر تونس یا ونزوئلا و حتی آرژانتین به مشكل خاصی برنخواهیم خورد.
ملی پوش والیبال ایران اضافه كرد: مهم ترین چیزی كه باید مدنظر داشته باشیم این است كه به تیم های ضعیف تر از خودمان امتیاز ندهیم و با بهترین نتیجه ممكن به پیروزی برسیم، در مسابقاتی با سبك و سیاق جام جهانی گاهی پیش میاید كه رتبه نهایی تیم ها بر اساس پوئن شماری و ست شماری مشخص می شود. این موضوعی است كه نباید فراموش شود.
موسوی درباره پیش بینی خود از نتیجه ایران در جام جهانی اظهار كرد: نمی توان گفت چه پیش خواهد آمد. همه تیم ها به یك اندازه شانس دارند و چیزی قابل پیش بینی نیست.اما می توانم بگویم كه ایران جزو پنج شانس اول كسب سهمیه المپیك خواهد بود. 
سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران با اشاره به این كه اگر نتوانیم سهمیه المپیك را در این مسابقات بدست آوریم ، ناكامی نخواهد بود، تصریح كرد: رقابت های اصلی كسب سهمیه المپیك سال آینده در ژاپن است و این مسابقات جام جهانی اولین نبرد تیم های ملی برای صعود به المپیك محسوب می شود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار