مشکل تداخل صنفی صنوف چاپخانه‌داران، صحافان و لیتوگرافان در زمینه تمکین از قانون حل نشده است.

جلیل غفاری، رئیس اتحادیه صحافان درخصوص وضعیت پیش آمده برای مشکل تداخل صنفی صنوف چاپخانه‌داران، صحافان و لیتوگرافان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هرچند که مسئولان امر همچون محمودرضا برازش، مدیرکل چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای اخیر و در قالب نشست خبری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ خبر از حل شدن مشکل تداخل صنفی صنوف مطرح در حوزه نشر داده‌اند اما این مشکل هنوز حل نشده و در مرحله تمکین از قانون مانده است.

وی افزود: هم اکنون نظر قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطاق اصناف درخصوص حل مشکل تداخل صنفی داده شده و مذاکراتی نیز صورت گرفته اما اتحادیه چاپخانه‌داران هنوز از احکام قانونی صادر شده تمکین نکرده است.

رئیس اتحادیه صحافان اظهار داشت: البته اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران نسبت به تمکین قانونی احکام صادر شده در خصوص حل مشکل تداخل صنفی تفاهم دارند اما اتحادیه هنوز اقدامی در این زمینه نکرده است.

غفاری ادامه داد: درحال حاضر همه چیز به اتحادیه چاپخانه‌داران بستگی دارد و اگر این اتحادیه اقدامی برای تمکین از احکام صادر شده نکند ما هم از راه‌های قانونی پیگیری می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقدامات اخیر اتحادیه صحافان تصریح کرد: اتحادیه صحافان در حال حاضر روال عادی خود را می‌گذراند و انتخابات هیأت مدیره آن در آذرماه و دی ماه برگزار می‌شود. 

رئیس اتحادیه صحافان خاطر نشان کرد: هم اکنون در حال مذاکره با شهرک‌های صنعتی 10 الی 15 گانه تهران هستیم تا جایی را برای صنف صحاف در نظر بگیرند، البته در این خصوص قیمت، مسافت و زیرساخت‌ برای ما اهمیت داشته و ارزیابی می‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار