رویکرد المپیادهای درون مدرسه‌ای رویکردی بومی و استفاده از حداقل امکانات است که می‌توان آن را در حوزه دیپلماسی آموزشی مطرح نمود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای عالی تشکیلاتی دومین المپیاد درون مدرسه‌ای گفت: آموزش و پرورش در همه کشورها به عنوان نهادی، متولی تربیت نیروی انسانی می‌باشد بنابراین موظفیم در تامین تندرستی دانش‌آموزان گام برداریم. 

وی در ادامه افزود: دانش ‌آموزان در مدرسه باید تمرین کنند تا سلامتی خود را حفظ نمایند .

فانی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش سندی بالادستی و مهم به شمار می‌آید، خاطر نشان کرد: در سیاست‌های کلی برنامه ششم این سند به عنوان مبنای اصلی در آموزش و پرورش خواهد بود، در این سند شش ساحت تربیتی وجود دارد که یکی از این ساحتها تربیت بدنی و تندرستی است البته در سند تحول به دنبال تمام ابعاد دانش‌آموزان هستیم . 

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به ساعت درس تربیت بدنی تصریح کرد: دو ساعت اختصاص یافته شده کافی نیست اما در برنامه درسی محدودیت وجود دارد . اما از سال گذشته المپیادهای درون مدرسه‌ای تشکیل شده است که می‌تواند در تکمیل ساعات درسی تربیت موثر باشد.
 
فانی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق تربیت بدنی و سلامت در مدارس آمارها حاکی از آن است که سال گذشته قریب به 4 میلیون دانش‌آموز در این فعالیت‌ها شرکت داشتند که زمینه ای برای ورزش قهرمانی را فراهم می‌کند، در واقع رفتار طبیعی فعالیت‌های تربیت‌بدنی ما را به بحث شناخت استعدادها و تربیت آن رهنمون می‌دارد.

سیاست‌های مشارکتی بنیان ارتقای فعالیت‌ها 
فانی گفت:یکی از سیاست‌ها در دولت یازدهم توسعه مشارکت است. آموزش و پرورش با جلب مشارکت سایر نهادها می‌تواند وظایف خود را بهتر انجام دهد .
 
وی یادآور شد: اولین تفاهم نامه آموزش و پرورش با سایر نهادها تفاهم نامه‌ای بود که با وزیر ورزش و جوانان منعقد شد و باب‌های فراوانی برای همکاری وجود خواهد داشت. 

فانی در ادامه تصریح کرد: جلب مشارکت با سایر نهادها و دستگا‌ها می‌تواند در تحقق اهداف آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف کمک کننده باشد. 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت‌های درون مدرسه‌ای مدارس ورزش می تواند در شناخت و تربیت استعدادها و تبدیل ورزش همگانی به قهرمانی در شناخت تربیت استعدادها تاثیر گذار باشد.

فانی با بیان اینکه توفیقات خوبی در تمامی عرصه‌ها داشته‌ایم گفت: امسال دانش‌آموزان در رشته نجوم و اختر فیزیک رتبه اول را کسب کرده‌اند. در واقع جلب مشارکت سایر دستگاه ها در تمامی زمینه‌ها نتیجه می‌دهد. 

دیپلماسی آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد 
وزیر آموزش و پرورش گفت: زمانی که بحث المپیاد درون مدرسه‌ای مطرح شد باور حضور به این گستردگی وجود نداشت اما رویکرد المپیادهای درون مدرسه‌ای رویکردی مدرسه‌ای و بومی استفاده از حداقل امکانات است. حتی درون مدارس روستایی و کم‌پایه هم این برنامه اجرا شده است و به نوعی فقر حرکتی را جبران کردیم. 

تجربه‌ای که قابل عرضه به دنیا می‌باشد
فانی تصریح کرد: سازمان یونسکو آمادگی دارد تا این فعالیت‌ها را گسترش دهد.آموزش و پرورش حوزه بین‌الملل بعد از دیپلماسی سیاسی به دنبال دیپلماسی آموزشی است و امیدواریم بتوانیم اقدام موثری در این خصوص برداریم. 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار