مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از بهبود وضعیت و ساماندهی شاخص‌های آموزش و پرورش متناسب با سند تحول خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز در همایش تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت دولت تدبیر و امید که در محل تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد در خصوص این همایش و رویکردهای آن گفت: تهران شهری دارای ساختاری مناسب برای سکونت،‌ فعالیت و فراغت است به همین جهت توجه به تعلیم و تربیت متناسب با این چشم‌انداز و همچنین سند تحول باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در طی یازده ماه پیش تلاش‌هایی برای عملیاتی شدن سند تحول انجام شده است، گفت: منویات سند تحول و سیاست‌های 5 گانه وزیر آموزش و پرورش در راس آن قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای سند تحول و رویکردهای آن گفت: حاکمیت دیدگاه فرصت‌مدارانه همزمان با تفکر مسئله مدار، برنامه باوری و برنامه محوری، مدرسه محوری، فرآیند مدارس و پیامد محوری، یکپارچه نگری در اجرای برنامه درسی در راستای تکوین و تعالی هویت دانش‌آموز، مورد توجه است. 

چهار بند با اشاره به اینکه تنوع بخشی به منابع مالی نیز جزء برنامه‌ها قرار دارد، خاطر نشان کرد: بر‌اساس توجه به عدالت آموزشی باید این فعالیت‌ها در آموزش و پرورش انجام شود.

وی تصریح کرد: بهترین روش، ایجاد فضای رقابتی در آموزش و پرورش است چرا که کیفیت در این حوزه نامحدود است و حتی در راستای ارائه آموزش رایگان برای همه افراد بر اساس نظر تمامی افراد یکسان نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران برخی از اقدامات برای تهیه این برنامه عملیاتی را ذکر کرد که برخی از آنها الزامی‌، برخی انتخابی و برخی اختیاری در سطح اداره کل منطقه و مدرسه است. 

وی گفت: استقرار الگوی برنامه ریزی درسی، تعدیل عدم تعادل‌های جغرافیایی استقرار مدارس مدیریت ناشی از تهدیدهای ناشی از بافت فرسوده و غیر مقاوم در فضای آموزشی‌، ساماندهی هدفمند نیروی انسانی و تعدیل مدارس خاص و حمایت از مدارس دولتی و عادی  مورد توجه است. 

وی در ادامه افزود: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی شهر تهران دچار کمبود نیروی انسانی مرد است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از 115 هزار ساعت کمبود به 80 هزار ساعت تقلیل پیدا کرده است. 

چهاربند درخصوص برنامه‌های آموزشی در مدارس هم به موضوع شکاف سرانه آموزشی اشاره داشت و گفت: در مقاطع مختلف و بین مناطق مختلف شهر تهران شکاف سرانه آموزشی وجود دارد که منجر به شکاف طبقاتی می‌شود و از طریق حمایت از مدارس دولتی این موضوع قابل حل خواهد بود. 

وی از دیگر برنامه‌های مورد توجه آموزش و پرورش شهر تهران را کیفیت بخشی به تربیت بدنی،‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌، تحقق صد درصدی عدم بی‌سوادی،‌ افزایش ارتقاء سطح آگاهی و مهارت کلیه دانش ‌آموزان در زمینه سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیز و خلق منابع جدید با استفاده از فرصت‌ها و امکانات درآمد زایی در راستای برنامه ششم توسعه که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است در دستور کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار