به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پس از توافق هستهای انتظاراتی در بازار و بین مردم نسبت به کاهش قیمت خودرو به وجود آمد اما وقتی این کاهش قیمت در واقعیت اتفاق نیفتاد، کمپینی با عنوان نخریدن خودرو نو در فضای مجازی شکل گرفت و خیلی زود طرفداران بسیاری پیدا کرد و در بین کاربران بسیاری دست به دست شد. در نهایت به نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز کشیده شد.
نعمت زاده در آن جلسه در پاسخ به سوالی درباره این کمپین گفت:« اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می کند...» سخنانی که واکنش های بسیاری به دنبال داشت و « توهین به مردم تلقی شد» پس از آن دستیار ویژه رئیس جمهور اعلام کرد که رئیس دولت تذکری به نعمت زاده داده است تا رفتارش با منتقدانش محترمانه باشد.
نعمت زاده پنجشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی رسما از مردم عذرخواهی کرد. اما در سوی دیگر این ماجرا وزارت صنعت، معدن و تجات چه برنامهای عملی برای مقابله با این کمپین دارد؟
مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که این وزارتخانه برنامهای ندارد،گفت: این کار کاری بنگاهی و شرکتی است و برای مقابله با این حرکت شرکتهای تولید کننده و فروشندگان خودرو باید اقداماتی انجام دهند تا بتوانند مشتری جذب کنند و وزارت خانه نمیتواند اقدامی در این زمینه انجام دهد.
وی افزود:در حال حاضر که باتوجه به این کمپین و اقدامات دیگر شرکتها و بنگاههای خودروساز بخشی از مشتریان خود را ندارند باید برای صادرات برنامه ریزی کنند و از روشهای جدید برای جذب مشتری بهره ببرند.
به گفته خسروتاج کار وزارت خانه تنها در جایگاه سیاست گذاری تعریف شده است و اقدام ما نیز در این جایگاه است که شرایطی را به وجود بیاوریم که خودروسازان در فضای رقابتی کار کنند.
انتهای پیام/
"خرید خودرو صفر ممنوع"
و ضمنآ با جدا کردن خط بنگاه داری و بانک داری مستقیم خودروسازیها و پول هایی که بعنوان اعانه به برخی...میپردازند! قیمت خودرورا تعیین کنند...
"خرید خودرو صفر ممنوع"