در حالیکه مردم چشم انتظار کاهش قیمت خودرو هستند مسئولان رنگ عوض کرده و اعلام می‌کنندخودرو یک محصول "تولید داخل" بوده که قیمت آن متأثر از تورم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای این انتظار را در جامعه به وجود آورد که با کاهش هزینه‌‌های حمل‌ونقل و واردات قیمت بسیاری از اقلام از جمله خودرو کاهش یابد.

در همین راستا مشتریان خودرو دست از خرید کشیده و به نوعی منتظر کاهش قیمت‌ها ماندند، اما عدم حضور مردم دربازار منجر به ارائه سخنان جدید از سوی خودروسازان و متولیان شد.

درواقع مسئولان یکصدا ساز عدم کاهش قیمت خودرو را کوک کرده و مدعی شدند که خودروی داخلی "تولید داخل" است و درصد کمی از آن از واردات متأثر می‌شود و بر این اساس دلیلی برای کاهش قیمت وجود ندارد.

این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که انگار مسئولان یادشان رفته همین چند سال پیش و با شروع تحریم‌ها بود که افزایش هزینه‌های واردات عامل صعودی شدن قیمت اعلام کردند که در نهایت نیز منجر به افزایش قیمت برخی از محصولات خودرو حتی تا چند برابر شد.

انتشار خبر عدم تمایل خودروسازان به  کاهش قیمت، واکنش های مردم را جدی‌تر و آنها را مجاب به تشکیل کمپین "نخریدن خودروی صفر" کرد تا از این طریق مراتب اعتراض خود را بلندتر از قبل اعلام کنند، هرچند که تشکیل این کمپین هم بازخوردهای متفاوتی داشت.

یکی از مهم ترین واکنشها به تشکیل این کمپین انتقاد محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت به آن بود، او که نخریدن کالای تولید داخل و ایجاد کمپین ضد خرید خودرو داخلی را گناه و کار ضد انقلاب عنوان کرده و معتقد بود در شرایط کنونی با وجود تورم اگر خودروسازان قیمت خودرو را ثابت نگه دارند خود به معنی کاهش قیمت است، از کیفیت پایین خودروهای داخلی نیز حمایت کرده بود.

آنطور که نعمت زاده در نشست خبری خود گفته بود خودروسازان داخلی باید خودرویی را تولید کنند که متناسب با جیب مصرف کننده باشد! تا از این طریق از صنعت خودرو کشور دفاع تمام قد کرده باشد.

اما  انتشاراین سخنان کافی بود تا دوباره شاهد واکنشهای منفی از سوی همگان باشیم، واکنش‌هایی که تنها به مردم منتهی نشد و شخص رئیس جمهور نیز با ارائه تذکری به وزیر، خواستار رفتار محترمانه با منتقدان شد.

پس از این تذکر رییس جمهور بود که  وزیر صنعت  سخنان جنجالی خود را اصلاح کرد و گفت که من از مردم عذرخواهی می کنم و به خریداران خودرو جسارت نکرده ام و هیچگاه نگفتم هر کس خودروی داخلی نخرد، ضدانقلاب است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت باز هم تاکید کرد: بنده با کمپین نخریدن کالای داخلی مخالف و معتقدم به جای این کمپین باید برای بهبود کیفیت، رضایتمندی مشتری، کاهش قیمت، خرید کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی کمپین راه انداخت.

وی حتی سخنان خود در خصوص کیفیت خودروهای داخلی را این گونه اصلاح کرد که "کیفیت خودروی امروز پایین ، ولی نسبت به سه ماه پیش بهتر شده است ولی هر چیزی قیمت خودش را دارد، معلوم است کیفیت پراید با خورویی که 150 سال سابقه دارد یکسان نیست."

کاهش قیمت خودرو منطقی نیست

سید هادی حسینی، عضو کمیسیون صنایع، معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ما علاقه‌مندیم که قیمت خودرو کاهش بیابد، ولی باید به این موضوع نیز توجه کرد که هیچ یک از اجزاء ماشین مانند آهن و پلاستیک قیمتش کاهش پیدا نکرده که قیمت کلی خودرو متأثر از آن کاهش بیابد.

وی افزود: همچنین در سال جاری هزینه دستمزد نیز افزایش یافته و اگر همه این عوامل را کنار هم قرار دهیم اگر افزایش قیمت خودرو را نداشته باشیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

بررسی تشکیل کمپین نخرید خودرو

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمپین خرید نکردن خودروی داخلی گفت: موضوع مهمی که باید مورد توجه شود و مورد بررسی قرار بگیرد این است که کمپین نخریدن خودرو چگونه در کشور شکل گرفته و تا این حد اثرگذار بوده است.

وی افزود: مردم ایران حق استفاده از تولیدات داخلی را دارند اما نه تولیدات بی‌کیفیت و با قیمت بالا و در این راستا در تولیدات داخلی باید به گونه‌ای عمل شود که جوابگوی همه سلایق باشد.
نکو با انتقاد و از عملکرد خودروسازان گفت: در شرایط فعلی کیفیت خودرو با قیمت آن متناسب نیست.

وی تصریح کرد: خودروسازان ما باید در شیوه فروش خود تجدید نظر کنند و امکاناتی را در اختیار خریداران بگذارند تا آنها راغب به خرید خودرو شوند.

وی ادامه داد: افزایش وام خرید خودرو یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

کیفیت و ارزانی دو استراتژی دولت برای صنعت خودرو 

این اظهار نظرهای متفاوت برای قیمت خودرو در حالی ادامه دارد که قائم مقام وزیر صنعت با تأکید بر اینکه درهای کشور را برای ورود خودروهای خارجی باز نمی‌کنیم، گفت: هدف ما حمایت از خودروسازان است نه این که آنها را به زمین بزنیم.

وی افزود: کیفیت و ارزانی دو اولویت اصلی در استراتژی دولت برای صنعت خودروسازی است.

خسروتاج، به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش کیفیت خودروها باید به نحوی سیاست‌گذاری و پیگیری شود که خودروسازان در یک فضای رقابتی به کاهش قیمت‌ها بپردازند.

مردم چه می‌گویند

درپی اظهارات اخیر وزیر صنعت مبنی بر اینکه نخرید خودرو داخل گناه است بسیاری از کاربران با باشگاه خبرنگاران جوان تماس گرفته و در برابر سخنان این عضو کابینه دولت یازدهم واکنش نشان دادند.

فراهانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال هایی که ارز گران شد خودروسازان ارزبری خودرو را 55 تا 80 درصد عنوان کردند و قیمت خودرو را تا سه برابر افزایش دادند در حالی که پس رفع تحریم می‌گویند تنها 20 تا 25 درصد خودرو ارزبری دارد.

کاربر دیگری در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: کاهش قیمت درپی کاهش تقاضا یک اصل اثبات شده اقتصادی است پس چرا خودروسازان ومسئولان در برابر این موضوع مقاومت کرده و قصد کاهش قیمت را ندارند.

محمدی، از پراید به عنوان تابوت متحرک یاد می‌کند و می‌گوید: چرا باید 20 میلیون را صرف خرید یک تابوت برای خانواده‌ام بکنم.

کاظمی نیز ازدیگر شهروندانی است که می‌گوید: تنها راه کاهش قیمت خودروهای داخلی کاهش تعرفه واردات است که منجر به ایجاد رقابت در کشور خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگرچه قصه خودرو انگار تمامی ندارد، اما تنها به ذکر چند نکته باید بسنده کرد و آن اینکه اگر حمایت از تولید داخل جز اولویت‌های دولت است باید به کیفیت نیز توجه ویژه کند و با تزریق تسهیلات میلیاردی به خودروسازان چشم خود را بر دیگر صنایع نبندد.

نکته قابل توجه دیگر این است که، به اذعان فعالان اقتصادی و اکثر مردم در سال‌های گذشته تنها قیمت خودروهای سواری افزایش یافت و کیفیت مظلوم واقع شد و در شرایط کنونی طبیعی است که مردم انتظار کیفیت متناسب با هزینه را داشته باشند.

بنابراین لازم است مسئولان اگر خواستار جلب رضایت مردم و بازگشت آنها به بازار هستند، افزایش کیفیت را در اولویت قرار داده و با بهبود آن ساز صعودی شدن قیمت را کوک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
باسلام
بنده هم با دوستان موافقم که خودروهای تولیدی واقعا بی کیفیته،خدمات پس ازفروش واقعا جوابگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۸:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
کره 25سال پیش پرایدشو انداخت به ایران والان بعداز25سال ببینیدچه خودرهایی تولید میکند قیمت سانتافه در کره 18000000تومان است انوقت ما با این همه امکانات رسیدیم به وانت پراید
واقعا متاسفم ازاین همه دزدی
مردم انقدر نخرید تا قیمتها به همان قیمت 10سال پیش برگردد
-
علی
۱۲:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
بانخریدن خودرو این زالوهائی که خون مردم رامی مکن ازبین ببرید البته امیوارم.......
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: از امت من شاید زنا کند دزدی کند اما دروغ نمیگوید.
منم نظرم عوض شد میخواستم ماشینم رو بفروشم و صفرش رو بخرم اما منم یه ایرانیم میخوام به این رودخانه بپیوندم.
راستی یک پسر 2 ساله دارم که هیچ وقت به زور نمیتونم کاری رو بهش تحمیل کنم.
Iran (Islamic Republic of)
خودروی صفر ممنوع
۰۲:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
جای تأسف داره، مردمی که با بدبختی و زجر کشیدن پول جمع میکنن تا ی ماشین بخرن که لااقل زن وبچشون وبزارن توش دلشون خوش باشه ماشین دارن
اونوقت بجای دادن اینهمه پول ی لگن از ایران خودرو یا سایپا تحویل می گیرن که باجون خودشون و همون زن و بچشون بازی میشه،بخاطر کیفیت بد محصولات این دوتا شرکت فاسد.ماها اگه پول داشتیم که نميومديم لگنهاي شما رو سوارشيم از بيچارگيه،خدا به راه راست هدايتتون کنه
تا حصول نتیجه خرید خودروی صفر ممنوع
درود بر غیرت و اتحاد مردم و
مرگ بر شرکتهای لگن سازی
Iran (Islamic Republic of)
یکی مثه شما مثلا مسلمان
۱۴:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
قابل توجه اقایون
فقط و فقط جهت اطلاع......
دروغ گفتن گناهه.درغگوو دشمن خداست
کم فروشی گناهه
گرون فروشی گناهه
حق مردمو ضایع کردن گناههه
اگه ب روز حساب اعتقاد داری اگه باور داری برای کارتون باید حساب پس بدین یکم ب حرفاتون ب کاراتون فکر کنید....
ب این فکر کنید ک شما مسلمونید
Iran (Islamic Republic of)
علی روشنگر
۱۳:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
حالا که مسئولین اینقدر از خودروسازهای داخلی حمایت میکنند مجلس شورای اسلامی در طرحی انقلابی تمام مسئولین کشور و خانواده آنها را موظف و مجبور به استفاده از خودروهای بی کیفیت ایرانی بکنند و استفاده و سوار شدن خود و خانواده آنها از خودروی خارجی ممنوع بشود تا درد مردم را بفهمند چرا که مسئولین هم از همین مردم هستند. شکم سیر از گرسنه خبر نداره. سواره هم از پیاده خبر نداره. لطفاً پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مجلس ...مجلس .....مجلس ....آخه چرا مجلس نشینها کاری نمی کنند تعرفه واردات خودروی با کیفیت نباید بیشتر از بیست درصد باشد
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۲:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
واقعاً داستان غم انگیزی شده با این وضعیت من که ماهی یک میلون دویست حداکثر درآمدم هستش تا اخر سال اگه هیچی نخورم و نپوشم باز نمی تونم یک پراید بخرم... آخرشم باید افتخار کن فرزند سرزمینی هستم که مملو از ثروت های خدادادی هستش بخدا افسرگی گرفتم خدا تا کی ما نسل باید فقط آروز داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
بازم زنده باد باشگاه جوان که از میان زر و زور و مردم مردم را انتخاب کرد.
تاریخ ثابت کرده هرکس مرذم را انتخاب کرده همیشه ماندگار شده.
-
برو کر
۱۱:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
نخرید اگه دیشب ان 405دیده بودی باان همه کشته دیگه نام ایرانخودرو را نمیگرفتی
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۱۱:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام بر دوستان
در علم اقتصاد بين الملل اصلي است به نام مزيت نسبي
يعني هر كشوري تو هر كالايي كه داراي برتري و توان توليدي بهتري است آن كالا را توليد كند و توليدات كالاهايي را كه توان توليد ندارد متوقف و آنها را وارد كند.
مثلا كشاورزي ژاپن قوي نيست ولي ايران هست.
خودروسازي ايران قوي نيست ولي ژاپن هست.
با مبادله هم ما سود ميكنيم هم ژاپن
.
.
.
حالا ما در توليد خودرو 40 ساله ثابت كرديم كه مزيت نسبي نداريم و بايد همانند اكثر كشورها وارد كننده خودرو باشيم
.
.
.
اين كار چند مزيت داره از جمله كاهش هزينه هاي آلودگي هوا، درمان بيماران ناشي از آلودگي هوا، كاهش تصادفات و مرگ مير ناشي از آن، حفظ محيط زيست، مهمتر از همه احترام به مردم و ملت و ...
كارگران هم كه تو ايران خودرو هستن مي تونيم انتقال بديم به پالايشگاههاي توليد بنزين كه ديگه مجبور نباشيم بنزين وارد كنيم بلكه برعكس به صادر كننده بنزين تبديل شيم چون ما نفت خام رو كه داريم بيايم خودمون به بنزين تبديل كنيم.
و.... اين ارزهاي صرفه جويي شده را صرف واردات خودروهاي با كيفيت كنيم كه ديگه نخوايم از جايي ديگه هزينه كنيم
اين يه مبادله و راه حل شفاف و ساده است كه نه سيخ ميسوزه نه كباب
لطفا كساني كه موافقن نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۱:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
با سلام به همه دوستان، به نظر من اگر هنرمندان و ورزش کاران محبوب به شکل نمادین هم که شده با یه پیام تو صفحه شخصی خودشون به این کمپین بپیوندند قطعا نتیجه میده....لطفا دوستان که ارتباطات نزدیکی با این گروه از جامعه دارن در صورت موافق بودن با این پیشنهاد یه کاری انجام بدن...
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۰:۲۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
فقط این را بگم که هر کسی از سایپا و ایران خودرو دفاع کند زیر میزی از این دو شرکت نکبت میگیرد لعنت به سایپا و ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر به این سئوال من پاسخ بده چرا وانت پراید 11 میلیون بفروش می رسد در صورتی که فقط اتاق آن تغییر کرده یعنی تفاوت اتاق پرای با اتاق وانت پراید10 میلیون می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر بی کیفیت گرون ممنوع
مردم آگاه و فهمیده لطفا نخرید
گرونی تا کی ....
Iran (Islamic Republic of)
آذری
۰۸:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
اگه درجامعه ای کس یک نفررابه قتل برسانی ،قاتل شناخته میشه وقصاص میشه ،متاسفانه خودروهای ایرانی بی کیفیت این همه آدم میکشه کسی صداشون درنمیاد .متاسفم از آقای وزیری که از صدقه سر مردم به اینجا رسیده وهمین آقا مردم را به خاطر حرف حق ضد انقلاب خطاب می کند .مامردم از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار دفاع از مردم راداریم .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
چرا مردم باید خودروی از رده خارج شده رابا چند برابر قیمت بخرن اگه قرار باشه پیاده مسافرت بریم خودرو از رده خارج وگرون ایرانی نمیخریم ! خودروی ایرانی نه نه نه نه نه تا به قیمت واقعی وبروز شده
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۰۰:۱۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
از چی بگم برات از {ایران خودرویی} که شده سمبول رشادت ایران براش شده صندوق تجارت نمی توانید مردم رو مجبور به خرید اشقالا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ایران خودرو
۰۰:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مردم مگه نخرید همه ماشینامو رو میدم به همسایه هامون سوارشن خخخخخخخخخخخخ خودروی صفر ممنوع
United States of America
علی
۲۳:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
سود سود منفعت خودتون همتون تاجر ماشینو قطعه شدید بعد میگید به فکر بیکار شدن کاگرا ییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
وزیری که موجودی حسابش سه هزار میلیارد باشه چه ازحقوق 8.0 هزار تومان ، میفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ملت ایران یک صدا نخواهیم خرید

خط تولید تمامی انوع و اقسام پراید باید بسته بشه برا همیشه پراید حلبی دیگه نباید تولید بشه
ما خودرو فقط خودرو ارزان نمیخواهیم من یک خودرو مقاوم میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آهاااااااای مردم فهیم ایران بیدارباشید.......بقول فرمایش امام راحل وحدت کلمه رمزپیروزی ماست..پس بیاییدبانخریدن خودروی صفراعتراض خودمون روبه اون آقایونی اعلام کنیم که هرسال شاهدقربانی شدن هزاران ایرانی براثرتولیدبی کیفیت محصولاتشون هستندوبازهم بجای توقف تولیدخودروی کشنده دست خودروسازهاروبه نشانه حمایت میفشارندواصلا انگارنمیبینندکه بی سرپرست شدن چندین هزارخانواده..قطع عضوشدن چندهزارکارمندوکارگرزحمتکش توی خودروی بی کیفیت تولیدشده بدست همین آقایون اتفاق افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
همان طور که میرزای شیرازی تنباکو را حرام کرده بود ما هم خرید آشغال های ایران را تحریم میکنیم
Germany
حمید
۲۲:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آیا شما مسلمانان هستین بخدا زشته بجای اینکه هوایه مردمان خودتان را داشته باشین چسبید به کشورهای دیگه.واقعا پراید 20 میلیون ارزش داره؟آها واسه شماها 20 میلیون پول خورده ولی ما باید کار کنیم تا برجی 700 دربیاریم واسه ما خیلیه.چقدر میخواین بخورین؟ بخدا زشته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
دقیقا وضضعیت زمان تصویب قطعنامه 598 بر بازار خودرو حاکم است.
Netherlands
مجتبی
۲۲:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
با سلام ی گزارش خبری جالب واستون دارم
اگه یادتون باشه قرار بود ماشین به عنوان مثلاپراید 8تومانی بشه 16تومان بعدا دبه درآوردن که می خواهیم قیمت خودرو تو حاشیه بازار تعیین بشه شد پراید شد 20خورده ای حال پس چرا نمی زارن قیمت تعیین بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
عاشق انقلاب ورهبری
۲۲:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
اکه یه کارگر 1000000تومان بگیره و20درصدشو پس انداز کنه.با فرض تورم صفر درصدیعنی حقوق ثابت و پراید گرون نشه.9سال دیگه پراید می خره .خدایا کمک کن.
Iran (Islamic Republic of)
فقیر وبی پول
۲۲:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خواهشاً همه ملت وعزیز ایران درکمپین "خرید خودرو صفر ممنوع" شرکت کنندتا بدینوسیله اعتراض ونارضایتی خودمان را به گرانی وبی کیفیتی خودروهای تولید داخل نشان دهیم بلکه مسولین خواب زده وغفلت زده ما بیدار شوند.
"خرید خودرو صفر ممنوع"
لطفاًمنتشرکنید وبه گوش همه برسانید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خداییش مجلس باید به خاطر همین حرف وزیر صنعت رو استیضاح کنه. ضد انقلاب ما هستیم یا شما که با همین خودروهای بی کیفیت مردم قانع و انقلابی رو به کام مرگ میفرستین؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
مگه دیونه شدم با این قیمتا ماشین بخرم.
منتظر می مونم تا سال اینده تا دولت بودجشو با ارز ۱۲۰۰ ببنده اون موقع میخرم با یک سوم قیمت.
تا اون موقع خرید خودرو صفر ممنوع.
بی شک اون موقع خودروسازان بی بهانه اند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
چند نفر دیگه باید زیر خاک بخوابن. بخاطر این خودروهای به اصطلاح خودتون با کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
چند نفر دیگه باید زیر خاک بخوابن. بخاطر این خودروهای به اصطلاح خودتون با کیفیت
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
فعلا موتور دارم نمیخرررم تحریم ماشین بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خودرو ایرانی == ظلم به شعور مردم
Germany
داود
۲۰:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ما با ادم دروغ گو معامله نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
اونموقع وام 7 میلیونی میگرفتی یه پراید میخریدی الان سه تا وام سه میلیونی باید بگیری تا حلبی بنام پراید بهت بندازن بعدم باید دوبرابر وام رو پس بدی خدای پراید 2 میلیون می ارزه ک تو وام بابتش بگیری با این بانک دارایی اسلامی 20 میلیون وام میدن 40 میلیون میگیرن اخه انصافه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ن تنها خودرو از امروز هر جنس بی کیفیت و گران نمیخریم کسی ک وجدان نداشت باید ورشکست بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد بیات
۱۹:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
به نام خدا
می خوام صد سال سیاه از تولید ملی حمایت نشه
مگه ما آدم نیستیم هییییییییی باید بمیریم
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
این آهن پاره حراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیدامیر
۱۹:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آقا ایران خودرو و سایپا نخر آقا ما تولید کننده خودرو نیستیم ما باید قطعه ساز بشیم ماشینای ما کمترین کیفیت رو ندارن با گرانترین قیمت الان ببینید کره و ژاپن چی میسازن اونوقت ما چی بخدا بفرستن افغانستان دیپورت میشن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بهترین اعتراض به قیمت و کیفیت خودرو نخریدن است. افرین به مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ارزو دارم این خودرو سازهای وطنی ورشکست بشن اخه مدونید هیچ دشمنی به این ملت تا این اندازه ظلم روا نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
یکی از آقایان دنبال این است که ببیند این کمپین را چه کسی ترتیب داده است.!!!!!!!! حالا هر کسی ترتیب داده باشد. آقا کمی فکر کن ببین حرف درست است یا غلط؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
باسلام
خدمت ملت عزیزخواهشاٌخودروصفرنخریدآیانخریدن خودروی صفربی کیفیت انگ گناه کاری وضدانقلابی به مامی زننددرست است پس این وزیریک مسلمان انقلابی کامل است. دست مریزاد
نخرید،نخریدگول حرف های این ها رانخورید.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
مردم ایران ازحمتون بابت صبوری تون تشکر میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نخريد خودرو صفر
United States of America
محمد
۱۸:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
مرگ دست خداست..پرايد وسيله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
سازندش هم سایپاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
اقا ما ماشین خارجی دوس داریم سوار بشیم به کی حرفمون را بگیم؟؟ خرید خودرو صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
نوذر
۱۷:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
دورد بر شرف باشگاه خبرنگاران جوان که حرف دل مردم را بالاخره منعکس میکند و از تعطیلی باشگاه خبرنگاران هم ترسد. اینها تازه حرف بخشی از مردم ایران است . بخش دیگری که قدرت بیانشون ضعیفتره حرفها را تو دلشون نگه داشتند. این عین واقعیته خیلی ها دوست دارند. خیلی حرفها در مورد همین تولیدات بزنند ولی چون واقعا گوش کسی بدهکار نیست هیچی نمی گن. به کی بگن به وزیر صنعت که بگه خائن هستند ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آخه تا کی سکوت در برابر این همه دروغ و اختلاص و مال مردم خوری. ما تا زمانی که خودرو ارزون نشه و کیفیتش بالا نره نمیخریم... به امید این که با تغییر شکل پراید بازم نگن کیفیتش بالا رفته....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بریم ماشین رده پایین از خارج بیاریم خیلی بهتر از ماشین های بی کیفیت داخلیه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۷:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
با این وزیر و این نگرش نسبت به ملت چه امیدی میشه داشت..........
ما ادم ساده و بدبختی هستیم که وزیری که فرستادیم تا حافظ منافع ما باشه.............به ما میگه خاین و منافق.................وای به روزی که ....نمک
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
وزیری که دستش توی جیب خودروسازه باملت کاری نداره........!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
با تشکر از باشگاه خبرنگان جوان که پیگیر این مسئله مهم هستند و بدین طریق از مردم حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۶:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
داستان مردم آلمان رو شنیدیم که یک صدا محصولات لبنی نخریدند و باعث عذرخواهی مسئولین و بازگشت قیمت به روز اولش شدن.

امیییییییییییییییدواااارم نتیجه این کمپین بشه( داستان ملت یکصدای ایران) که جلوی جفای خودروسازها رو گرفتن .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
آقایون و خانم های هموطن میخواستم ببینم از کی تا حالا ترمز جلو و عقب شده جزءآپشن ؟؟؟ یا مثل خودرو دنا که اعلام کردن مجموعه سپر و کاپوت جلو و عقب جز آپشنه یعنی اگه آپشن نخوایم باید سپر ماشین رو باز کنیم ؟؟؟!!
خودرو صفر نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم»
خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد
مگر آنكه آنها خود تغيير دهند



مردم ایران اندکی صبر پیروزی نزدیک است : )))))
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی گران وبیکیفیت مطلقا ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۶:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام دوستان تو رو خدا نخرین به خدا هر کی بخره خیانت کرده به خانوادش به خودش خیانت کرده چشماتون رو باز کنید تو یک هفته آمار کشته های یمن تو جنگ ۱۶۰ نفره تو همون هفته تو ایران ۲۸۰ نفر تو جاده ها جون دادن میدونید یعنی چی یعنی چند تا خانواده عزا دار شدن یعنی چند نفر تا آخر عمر زندگیشون تباهه خدایی نخرین مطمئن باشین اگه ادامه بدین نتیجش رو میبینید از باشگاه خبر نگاران هم واقعا تشکر میکنم که این قدر جدی به این مسئله توجه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
حالا خیلی ها هم تا اخر عمر خونه نشین شدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
واقعا که دست ما مردم ایران خیلی بینمکه این از لحن صحبت اقای وزیربامردم اینم ازطرز برخورد خودروسازغیرمستقیم میگن نه کیفیت روبالا میبریم نه ارزان میکنیم شما(ملت)هم هیچ کاری نمیتونین بکنین واقعا متاسفم..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خرید تا ارزانی ممنوع متشکرم دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودرو ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودرو ممنوع !!!!!!!
تا اطلاع ثانوی
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۶:۱۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
تا وقتی تحریم بود میگفتن قطعات که از خارج وارد میشه تحریمه برای همین قیمت ها بالا رفت و حالا هم که به توافق رسیدن میگن قطعات داخلیه پس انصاف اینا کجا رفته ؟؟؟؟؟؟
مردم ایران خواهشا تمنا دارم ماشین صفر ایرانی نخرین تا مگر کیفیت ماشین ها رو بالا ببرن و قیمت ها مناسب شود
نظرمو تایید کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۱۶:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ملت عزیز بخدا نخرید ارزون میشه فقط صبر کنید
-
رضا
۱۵:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ما همه میخوایم جنس ملی بخریم خب مسئولای عزیز بسم اله شما شروع کنید تا مردم همراهی کنن،
United States of America
سجاد
۱۵:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آخه پراید و پژو مگه سرجمع چندتا قطعه دارن که قطعه هم وارد کنن،از سال 79ایران پرایدو داره تولید میکنه،یعنی هنوز عرضه تولید دوتا قطعه رو ندارن،با عرض معذرت (خاک تو سر بی عرضشون)،یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
برو عراق و ببین
من خودم کربلا بودم
تاکسی تو شهریشون مزدا3بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نمیخرم نمیخریمممم*
نمیخری نمیخرید
نمیخرد نمیخرند
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
هیچ کس نگفت چرا نون دو تومنی 300 تومن شد
فقط ماشین
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
من سال قبل از ایران خودرو 405 خریدم و الان پشیمانم در این چند ماهی یه بار گیربکس عوض کردم و یه بار دیسک صفحه شمااشتباه منو تکرار نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
دوست من هم که همسایمون هم هست 405 نوک مدادی صفر خریده هر روز توی تعمیرگاه میبینمش! میگه عجب اشتباهی کردم این ماشین رو خریدم میخام بفروشمش !!!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نخریییییییییییییییییییییییییییید!!! نخرییییییییییییییییییییییییییییید!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ما که نمیخریم. هر چقدر دلت میخواد گرون کن.
Iran (Islamic Republic of)
زن ایرانی
۱۵:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آی مردم تورو خدا نخرید توکشورهای اطرافمون بهترین ماشین با کیفیت بالا باقیمت مناسب مردمشون سوار میشن مگه ماچه گناهی کردیم که سواراین اشغالهایی که هیچ کدوم از مسئولین مملکت بوالله سوار نمیشن بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
باتشکر فراوان از خبر نگاران جوان.لطفا یه گزارش از جناب وزیر بگیرید وازش بپرسید آیا حاضره یه بار با پراید به اتفاق خانواده اش به مسافرت برود که مارا خائن خطاب میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خداوند در قرآن میفرماید . ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهیم مگر آنکه آن قوم خود سرنوشت خود را تغییر دهند...
اکنون سرنوشت در دست ماست تغییرش خواهیم داد. انصافا همت کنیم نخریم .... مرسی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
چرا مردم باید همش ضرر کنن ماشین لوکس خارجی تو دبی 57 میلیون همون تو ایران 140میلیون افغانستان خودرو ایرانی رو قبول نداره اینا میخوان گرون بدن که بتونن حفظ کنن خودشونو ماهم نمیخریم سالهاست دارن میچاپن بسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خودرو بی کیفیت گران صفر داخلی همچنان ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۴:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
تو حرف بهترینای دنیا مال مردم ایران تو عمل هر کشوری هرچی میندازه بیرون ورمیدارن میدن به این ملت شریف.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آقا بستمونه ما ماشین گرون وبی کیفیت نمی خوایم به نظر من جادهای کشور ما بد نیستن بیشترمرگ مردم درجادها خودرو های داخلی هستن که مثل شمشیر بدن مردم بی چاره ما رو تیکه پاره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۴:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ای مردم نخرید ماشین صفر...به خدا اگر صبور باشیم و همینجوری ادامه بدیم در این کارخونه های حلبی سازی بسته میشه و همه مردم راحت میشن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بنده معتقد هستم که باید از تولید داخلی حمایت کرد اما تولید کننده داخلی هم باید به شعور من احترام بگذارد.
این همه سال مردم به هر قیمتی که بود خودروی داخلی خریدند چه تغییر در کیفیت خودرو به وجود آمد؟! فقط قیمت بالاتر رفت.
دیروز خبری در سایت خبرآنلاین خوندم که می‌گفتم بهای فلزات و پلیمرها در پنچ سال اخیر به کف رسیده پس چرا قیمت خودروی داخلی ارزان نمی‌شود؟!
پس به دلایل بالا خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بجای حمایت از خودروهای داخلی یکم بفکر جان مردم که یه خانواده باچه بدبختی بچه بزرگ میکنن تو همین ماشینا براحتی جونشونو از دست میدن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
دمتون گرم برابچ باشگاه خبرنگاران به خاطر انتشار دیدگاه های به حق مردم ، امیدوارم همین روند رو ادامه بدید و مردم رو تنها نزارید مثل شبکه خبر که مشخصه دستشون با این لگن سازی ها ( سایپا و ایران خودرو ) تو یه کاسس و از لگن سازی ها حمایت می کنه و ملت ایران رو به کلی فراموش کرده
خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
شایسته
۱۴:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
من خودم در یک شرکت خودروسازی کار میکنم کیفیت پایین خودروها بخاطر کیفیت پایین مسئولین و مهندسین آنهاست در جاییکه من کار میکنم دیپلمه های کار نابلد مسئول شدند، بچهاییکه ارشد، کارشناسی خواندند و بار علمیشون زیاده همه توی خط تولید، زیر دست این ناکاربلدان کار میکنند در نتیجه هیچی سر جای خودش نمیمانه مردم ناراضی، کارگر ناراضی، وقتی کار دست نابخردان بیفته بهتر از این هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
منم توی یه کارخانه تولید فولاد کار میکردم بی سوادا سمت های عالی داشتن و تحصیل کرده ها کارگری میکردن!!!!!!! از چی بگم برات؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۴:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خوب شما که میگید پراید نباید با ماشین یک کارخانه 150 ساله مقایسه بشه ...
برید یک بنز قدیمی رو با همین پراید مقایسه کنید ..
باز هم پراید یک لگن ادم کش از آب در میاد..
United States of America
جعفر
۱۴:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
چرا فقط ساز حمایت از تولید کننده را کوک میکنید ؟ حقوق مصرف کننده چه میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
lمحسن
۱۴:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام .
سال گذشته با رونمائی از خودروی دنا ، ایران خودرو قیمت آن را 52 میلیون
اعلام کرد ولی شورای رقابت قیمت واقعی خودرو دنا را 42 میلیون اعلام کرد
که واکنش شدید مسئولان ایران خودرو را در بر داشت و اعلام کردند که با این قیمت کارخانه ضرر می دهد ولی اکنون چون مشتری زیادی برای خودروی دنا وجود ندارد آن را با همان قیمت 42 میلیون و به صورت شرائطی تحویل مشتری می دهند . با گذشت یک سال مشخص شد که آن موقع دنبال سود بیشتر بودند وگرنه تولید یک محصول با ضرر کار عاقلانهای نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مسئولان ایران خودرو و سایپا به صورت مداوم در حال دروغ گفتن هستن!!!
Iran (Islamic Republic of)
raha
۱۴:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نمیخریم التماس نکن
Saudi Arabia
صدیق
۱۴:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
مردم ما باید محصولات دیگه مثل آب لیمو،نوشابه،عسل،ماست،کره و ..... را تحریم کنن!!!!!! چون مطمئن باشید آب لیمو لیمو نداره، عسل محصول زنبور نیست ماست و کره و ... از شیر درست نمیشه تازه آشنای ما که به شرکت نوشابه سرکشی سرزده داشته نمی دونم چی دیده که خودشو میکشه و میگه نوشابه نخورید!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر19 ساله
۱۴:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
جای این بحثا اینجا نیس ولی راست میگی عموی خودم کارگر کارخانه رب هستش...میگه با تفاله گوجه و پسماند گوجه رب درست میکنیم... این چیزا جای بسی تامل دارد!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر به قول آقای احمدی نژاد: پراید کیلویی چند?
به جای اینکه هر روز به فکر افزایش قیمت باشيد, یه خورده هم باید به فکر افزایش شعور و مطالعه کارهای کارهای کشورهای پیشرفته و موفق باشيد; لطفا
Iran (Islamic Republic of)
بوشهر
۱۴:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آفرین بر چنین مردمی آگاه و روشن مردم ایران بهترین ها هستند باید بهترین زندگی و بهترین ماشین ها هم سوار بشند مگه در انتخابات و 22 بهمن ها کیا هستند میان برای زنده نگه داشتن عزیزان هشت سال دفاع مقدس بابا دیگه حرف و سخنرانی بسه یکبار هم شده بیاد عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۴:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خودرو سازان باید این رو درک کنند که مردم میفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نم...........یخر... ..........یم نم..........یخ............ریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ایرانی جماعت ماشین صفر خریدن ممنوع تا حساب کار دستشون بیا بسه دیگه .از هرچی سابپا و ایران خودرو بدمون افتا .
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۱۳:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
تو رو خدا ماشین صفر نخرید فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
فروش خودروي بي كيفيت و ناامن خيانت به ملت هست نه خدمت و نوعي ضد بشري محسوب ميشود .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
خودروی صفر؟؟؟؟؟؟؟
یادتون رفته مگه همین چند ماه پیش قبل از توافق تو بازار دست دوم چجوری واسه خودشون نرخ تعیین میکردن ...ااون موقع خودروی صفر راکد شده بود اصن ....الان بازار دست دوم راکد شد میخوان مردمو هول بدن به سمت خودروی صفر ...
هه
آقا من فقط یه سوال داشتم ؟؟؟شما میگی ارز گرون شده -باشه قبول
شما میگی کیفیت رو بالا بردیم -باشه قبول
کلن زمانو زمینو بهم دوختی تا قیمتو 3 برابر کنی
چرا هنوز خودروهای تولید 92 تو پارکینگ سطح شهر هستن و همچین تو پارکینگ خودت؟؟؟
به نظر شما عامل بیرونی باعث افزایش قیمت شد یا انگیزه کسب سود بیشتر؟؟؟
خون مردمو تو شیشه میکنی تا بیشتر سود کنی؟؟؟
ای کاش هنوز انسانیت وجود داشت...
مردمی که صبح تا شب کار میکنن و اکثرشون جزو طبقه متوسط هستن و پول جمع میکنن تا ماشین بخرن و آرامش روحی و جسمی بیستری رو باهاش تجربه کنن....حالا با پرایدت این آرامش ابدی میشه---هه---با اون قیمتای نجومیت هر چه قدرم بدوییم بهش نمیرسیم
مردم
ایرانی
نخرین
یه اصل اقتصادی هست که دوستمونم گفته اگر تقاضا پایین بیاد قیمت هم پایین میاد که دوصورت داره
یک کالا لوکس باشه
دو کالا ضروری باشه

ما مردم ایران واقعن به خودمون ضرر زدیم اینقد از این دو بنگاه انحصاری خرید کردیم تا جایی که اونا فکر کردن اگه حتی مردم هم نخرن ما قیمتارو پایین نمیارییم...

مردم ایران عزیز واسه یبارم که شده بیایین با هم بهشون بفهمونیم که این ماشین نه کیفیت لازم رو داره نه لیاقت این چنین قیمتی...

موفق باشید.
دوستدارتون ایرانی....
۱۲۳
آخرین اخبار