مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات تعاونی‌های زنان، عدم توانایی مالی برای اخذ وام، شرایط بازپس دهی وام و موانع پیش روی تعاون گران است.

موانع اساسی برای اخذ وام پیش روی زنان تعاون گربه گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در هفته تعاون،  همایشی با حضور مسئولین دولتی، تعاونگران و مسئولان موسسات تعاونی در کشور با نام همایش توسعه نقش آفرینی زنان تعاون گر در کارآفرینی و اشتغال امروز(یکشنبه) در مجتمع تلاش وزارت کار برگزار شد.

 جلودار زاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش در خصوص زنان تعاونگر و مشکلات پیش روی تعاون گران اظهار کرد: در ارتباط با تعاونی‌های زنان دو مشکل وجود دارد که مهم ترین مشکل و مسئله، مسئله منابع مالی است.

وی در ادامه افزود: عدم توانایی مالی برای اخذ وام و شرایط سخت بازپس دهی آن مخصوصا برای زنان تعاونگر، مسئله‌ای است که در برخی موارد باعث عقب نشینی تعاونگر و پشیمانی وی از ادامه کار شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بازارهای حمایتی گفت: اگر در بازار حمایت‌های لازم را نداشته باشیم، تعاونی‌ها دچار انباشت تولید می‌شوند، لذا دولت باید با بسته‌های حمایتی و راهکارهایی برای شناخت بازار به تعاونگران یاری رساند.

وی در رابطه با بیکاری در جامعه تصریح کرد: جامعه ما برای انتقال از جامعه سنتی به مدرن، تنها یازده سال فرصت دارد اما معضل بزرگی که پیش روی این مدرنیته شدن قرار دارد، بیکاری در جامعه است.

جلودار زاده در ادامه افزود: در این چند سال به طور تخمینی هر سال دو میلیون نفر به تعداد افراد بیکار در جامعه افزوده می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ تعاونی‌های ما باید با کمی نوآوری بتوانند در کشور بازار را از اجناس چینی، کره‌ای و تایلندی خالی کرده و جایگزین مناسبی برای اجناس این کشورها شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار