به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت اخیرا گوگل اقدام به ایجاد تغییراتی در لوگوی خود کرده که در واقع از پس حدود 17 سال، نکته جدیدی نیست و مقایسه لوگوی ابتدایی گوگل با آنچه امروز میبینیم، تغییرات زیادی را طی این مسیر نشان می دهد؛ اما نکته جالب در لوگوی جدید گوگل، رنگ آمیزی آن با همان رنگ های لوگوی مایکروسافت البته با یک تغییر بسیار کوچک است.
به گزارش « تابناک»، رنگ های رنگین کمان با ترتیبات خاص! در بین شرکت های تکنولوژی تعداد زیادی را پیدا می کنید که در لوگوی خود این رنگ ها را استفاده می کنند. گوگل و مایکروسافت از معروف ترین آنها هستند.
البته آن گونه که سایت Color Hunter اذعان کرده است، اکنون گوگل در لوگوی جدید خود رنگ های لوگوی مایکروسافت را با اندکی تغییرات مورد استفاده قرار داده که البته در نگاه نخست چندان جلب توجه نمی کند. خوشبختانه لوگوی گوگل نام این برند معروف را به انگلیسی در بر دارد و در نتیجه، امکان اشتباه گرفتن آن با لوگوی سایر شرکت ها از جمله مایکروسافت نیست. «روث کدار» طراح لوگوی گوگل این موضوع را با صراحت عنوان میکند.
اما در مورد رنگ های استفاده شده در این لوگو چه باید گفت؟ نگاهی دقیق به لوگوی جدید گوگل و رنگ های به کار رفته در آن نشان می دهد که این رنگها به ویژه در رنگ زرد به شدت به رنگ های لوگوی مایکروسافت نزدیک شده اند.
رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت
وب سایت Color hunter این پرسش را مطرح کرده که آیا تفاوتی میان رنگ های لوگوی گوگل با مایکروسافت وجود دارد یا نه؟ پاسخ منفی است. در واقع از یک زاویه قطعا پاسخ منفی است.
این وب سایت اذعان کرده که رنگ های به کار رفته در لوگوی مایکروسافت در واقع تا حدی روشن تر یا Saturated هستند و برای مستند کردن این موضوع نمودار زیر را ارائه کرده است.
رنگ آمیزی گوگل با رنگ های مایکروسافت
اما چنانچه کاربر نگاه تیز و دقیق طراح را نداشته باشد، حتی زمانی که هر دو لوگو در کنار هم قرار بگیرند، به سختی می توان تفاوت رنگ میان آنها را تشخیص داد، به ویژه آنکه رنگ زرد تا حد زیادی کاملا در هر دو لوگو مشابه است و این موضوع می تواند شباهت این دو را به هم بیشتر هم کند.
این وب سایت تفاوت های ظریف بین دو لوگو را این گونه توضیح می دهد: آنگونه که گوگل تشریح می کند، رنگ های به کار گرفته شده در این لوگو، نماینده و بیانگر واقعیت هستند و در نتیجه روشنایی کمتری دارند. آنچه گوگل در پی آن است، داشتن لوگویی است که بیش از همه، نمایانگر واقعیت بیرونی باشد و در نتیجه، رنگ ها نیز باید به همین ترتیب واقعی به نظر آیند.
اما در آن سوی مایکروسافت ـ که خود یک غول بزرگ در دنیای تکنولوژی است ـ از رنگ های روشن تر و براق تر استفاده کرده است که بیش از همه شاید مربوط به دنیای دیجیتال و صفحه نمایش رایانه ها باشد تا دنیای واقعی. به نظر می رسد که مایکروسافت مستقیم رنگ های دنیای دیجیتال را به کار گرفته اما گوگل رنگ دنیای واقعی را به دنیای دیجیتال آورده است.
اما گوگل خود ایده دنیای واقعی را این گونه توضیح می دهد: در طراحی، مواد راهنمای خود را از معماری نوین قرض می گیرند، در این میان رنگ ها باید غیر منتظره و پر تحرک باشند.
البته آنگونه که مشخص است، برای مایکروسافت این رنگ های به کار گرفته شده در طرح گوگل چندان هم غیر منتظره نبوده است!