جعفر ربانی نویسنده کتب تاریخی گفت: آموزش غلط در آموزشگاه‌ها سبب انگیزه کم دانش آموزان در فراگیری تاریخ و ادبیات تاریخی است.

آموزش نادرست ادبیات تاریخی کاهش انگیزه دانش آموزان را در پی داردجعفر ربانی نویسنده کتب تاریخی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه ادبیات تاریخی شاخه‌ای از تاریخ است، گفت: نویسنده با مطالعه تاریخ و بررسی ابعاد مختلف آن جنبه‌های مردم شناسی و جامعه شناسی را استخراج کرده و کتاب تاریخی را می‌نویسند.

 وی بیان کرد: در مسئله نگرش ادبیات تاریخی ضرورتی ندارد که نویسنده ادبی وارد جزئیات شود و تمامی مسائل و گفتارها را وارد کند بلکه در ادبیات تاریخی در نوشته می‌توان از تمثیل‌ها، رمان و همچنین داستان استفاده کرد.

 وی ادامه داد: مشکل امروز ادبیات تاریخی این است که متأسفانه اقبال مردم و نویسندگان به آن صورت که شایسته آن است  که از ادبیات تاریخی استقبال نمی‌کنند.

 ربانی ابراز داشت: سبک شمردن آموزش  تاریخ در مدارس و شیوه‌های کلیشه‌ای غیر جذاب در آموزشگاه‌ها سبب پایین آمدن رغبت و انگیزه در بین دانش آموزان نسبت به مقوله یادگیری تاریخ و به طبع هیچ رغبتی از بزرگان از خود نشان نمی‌دهد.

 وی تصریح کرد: اولیای امور در کتاب‌های درسی باید به گونه‌ای آموزش تاریخ را ارائه دهند تا دانش آموزان انگیزه‌شان دو چندان شود. ما باید نویسندگان را بشناسانیم تا این سرمایه‌های فکری و ادبی از بین نرود و ذوق و استعدادشان خاموش نشود.

 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.