باید روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور را گسترش دهیم البته گسترش این روابط اخیراً سرعت پیدا کرده است.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در خصوص غرفه ایران و هنرمندان حاضر در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در روز چهارشنبه 11 شهریور در پارک «ودن خواه» مسکو با حضور سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و وزارت ارشاد اسلامی به عنوان مهمانان ویژه این دوره افتتاح شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: بسیاری از کارهای شهرداری در حوزه فرهنگی و هنری در قالب فیلم، عکس، کتاب و... به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

در کنار آن هفته فرهنگی تهران در مسکو از یازدهم شهریور به مدت یک هفته با حضور فاضل نظری، گروس عبدالملکیان، افشین یدالهی در شب شعرخوانی و حضور میرجلال‌الدین کزازی به همراه گروهش در شب ادب پارسی و یک برنامه هنری با مدیریت گروه کیوان ساکت، آهنگساز به همراه گروهش با عنوان شب موسیقی تهران و همچنین یک برنامه خیمه شب‌بازی برای مشتاقان به این هنر و برنامه‌ای در ارتباط با مسئولان فرهنگی شهرداری مسکو برگزار خواهد شد.

صلاحی از گسترش روابط بین دو کشور گفت: باید روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور را گسترش دهیم گرچه گسترش این روابط اخیراً سرعت پیدا کرده است. علاوه بر آن اثر شاهنامه ایرانی یکی از آثار معرفی شده در مسکو بوده که بیانگر فرهنگ ایران است.
 
وی از حضور و دعوت مسئولان فرهنگی کشور روسیه در نمایشگاه‌های ایران گفت: در خرداد سال 94 دعوتنامه‌ای از سوی محمد‌باقر قالیباف برای شهردار محترم مسکو آقای «سرگئی سوبیانین» صورت گرفت و من نیز در طی ملاقات با رئیس دپارتمان فرهنگی شهرداری مسکو این دعوت را به عمل آوردم. در آینده‌ای نزدیک شهردار تهران به مسکو و همچنین شهردار مسکو به تهران خواهند آمد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.