فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در مجموع با 57 درصد کاهش جرائم خشن از شروع سال جاری تا کنون رو به رو بوده ایم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: تماس های فوریتی 110 بالغ بر یکصد و 70 هزار تماس بوده که از این تعداد حدود یکصد و 5 هزار آنها عملیاتی شد و ماموران و واحدهای گشتی در محل مورد نظر حضور پیدا کردند.

وی در ادامه افزود: در بحث تماس های 197 تعداد 10 هزار و 890 تماس حاصل شده که از این تعداد نزدیک به 556 تماس درخواستی و امدادرسانی بوده، بالغ بر 4 هزار آنها اخبار و گزارش های پاسخگویی و در آخر تماس هایی برای انتقاد، پیشنهاد و تقدیر و تشکر بوده اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در زمینه جرائم خشن در استان اصفهان با کاهش خوبی مواجه شده ایم به طوریکه در بعضی موارد 100 درصد و در برخی دیگر بین 20 تا 30 درصد و در مجموع با 57 درصد کاهش جرائم خشن از شروع سال جاری تا کنون رو به رو بوده ایم.

وی گفت: متاسفانه فوتی های تصادفات با 33 مورد درون شهری و 18 مورد برون شهری شاهد افزایش 10 درصدی آمار فوتی ها در تصادفات نسبت به ماه گذشته بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمار کشفیات و دستگیری های پلیس آگاهی تصریح کرد: در زمینه سرقت با 41 درصد افزایش کشفیات، 8 درصد افزایش کشفیات دستگیری سارقان، 13 درصد افزایش کشف قتل های صورت گرفته و در مجموع، در کل جرائم شاهد افزایش 75 درصدی کشفیات در 15 روز اول ماه جاری بوده ایم.

سردار آقاخانی با یاد کردن از طرح هایی که برای پیشگیری از جرائم اجرا شده اند گفت: کشفیات آگاهی در بحث زمین خواری منجر به کشف 80  هزار مترمربع از زمین هایی که از منابع طبیعی به سرقت رفته بودند و همچنین کشف 3 هزار مترمربع زمین از اداره کل راه و شهرسازی و کشف 584 مترمربع زمین خورده شده از اداره بنیاد مسکن از دیگر کشفیات آگاهی استان در این راستا بوده است. 

وی همچنین از کشف و دستگیری باند سارقانی که از کارگاه ها مبادرت به سرقت می کردند به عنوان یکی دیگر از کشفیات آگاهی استان اصفهان یاد کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشفیات مواد مخدر در نیمه نخست شهریور ماه امسال اظهار داشت: در نیمه نخست شهریور امسال 2 تن مواد مخدر و در طول 5 ماه گذشته بیش از 15 تن مواد مخدر در سطح استان اصفهان کشف شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح های مقابله با جرائم و کالای قاچاق گفت: 3 طرح اجرایی در این زمینه منجر به کشف 13 دستگاه خودرو حامل باک اضافه و کشف بالغ بر 120 هزار لیتر سوخت قاچاق و در طرح دوم 14 خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش یک و نیم میلیارد تومان توقیف، 40 نفر دستگیر و 21 پرونده تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به نزدیک بودن مهرماه و فصل بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در موضوعات راهبر، ترافیک و انتظامی برای سال تحصیلی 94-95 آماده  و برای تمام مبادی ورودی توسط پلیس راهبر برنامه ریزی شده است، آخرین وضعیت نشان می دهد که یک تعامل خوب، دقیق و اثرگذار با آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش رو، در حال انجام است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه در نیمه نخست شهریور سال جاری  در بحث حرکت در خلاف جهات تعیین شده 4 هزار و 800 قبض خلافی صادر شده، افزود: در بحث سرعت غیر‌مجاز 6 هزار و 337، در سبقت غیر مجاز 404 و در عبور از محل ممنوعه 3 هزار و 800 قبض خلافی صادر شده است و آمارها نشان می‌دهد که توجه به علائم راهنمایی و رانندگی به ویژه توجه به چراغ قرمز در سطح استان کم رنگ شده و باید در بحث قوانین تأمل بیشتری شود.

وی با اشاره به برخورد با صنف هایی که اصول را رعایت نمی‌کنند، گفت: به اصنافی که برخی از اصول تعیین شده از جمله استفاده از مانکن‌ها، فروشندگان نامناسب و فروش لباس های نامتعارف را رعایت نمی‌کنند تذکر، ارشاد و اخطار پلمب داده می شود و در صورت تکرار تخلف منجر به پلمپ شدن واحد آنها می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دور دور کردن خودروهای مرفهین بی درد در سطح شهر اصفهان بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه های قضایی انجام شده و هر خودرو حداقل یک هفته توقیف می‌شود و این تذکر آخر پلیس به افرادی است که با این اقدام خود برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند.

 وی در ادامه افزود: از روز نخست اجرایی کردن این طرح تا کنون بیش از 300 دستگاه خودرو توقیف شده و این بازرسی تا ساعت 3 بعد از نیمه شب ادامه دارد. فرمانده انتظامی استان اصفهان  با اخطار به مسئولان تالارها و باغ تالارها افزود: تالارها و باغ تالارهایی که پروانه نداشته باشند، وضعیت ناهنجاری در آن مکان‌ها وجود داشته باشد و موازین را رعایت نکنندتعطیل  می‌شوند و در همین راستا تا کنون 64 تالار و باغ تالار پلمپ شده و به هزار و 500 تالار نیز تذکر داده شده است.

وی گفت: در وضعیت فرهنگی شهر باید مروری ایجاد شود و با ناهنجاری های اجتماعی، بد پوششی و بدحجابی ها به صورت لفظی تذکر و مواردی که اشاعه دهنده ناهنجاری ها هستند به دستگاه های قضایی ارجاع داده می شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در اخطار به موتور سیکلت سواران تصریح کرد: طرح توقیف موتور سیکلت های مزاحم و متخلف در اولویت طرح ما قرار دارد و همچنان آنها را توقیف می کنیم، کاهش 40 درصدی کشته های موتور سوار نشان دهنده به خوبی اجرا شدن این طرح است. 

انتهای پیام/گ
برچسب ها: جرائم ، خشن ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.