کتاب «اِم کاکا» به وسیله انتشارات باغ موزه دفاع مقدس به زودی منتشر می‌شود.

مرضیه نظرلو، نویسنده کتاب «اِم کاکا» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محتوای این کتاب گفت: این کتاب خاطرات دوران دفاع مقدس حمید حکیم الهی است که یارانش او را به نام امیر کعبی صدا زده و یکی از فرماندهان زیرک و باهوش زمان جنگ بود.

وی بیان کرد: کتاب «اِم کاکا» حاصل 50 ساعت مصاحبه من با ایشان و خاطراتش از وقایع جنگ است و حکیم الهی به یک سری خاطرات ناب و تعریف شده از عملیات‌های مختلف جنگ پرداخته است.

نظرلو افزود: این کتاب فراز و فرودهای زیادی دارد به طوری که در عین حال که یک خاطره‌ای شیرین در حال ذکر شدن است، در بین خاطره یک اتفاق تلخ و ناگوار تعریف می‌شود که همین امر سبب جذابیت بیشتر این کتاب می‌شود.

این نویسنده در خصوص نامگذاری این کتاب، اظهار داشت: حکیم الهی در خانه یک برادر به نام مجید داشت که او را بسیار احترام می‌کرد و در منزل برادرش حکیم الهی را امیر صدا می‌کرد و به همین خاطر در جبهه این جانباز عزیز را با نام امیر کاکا صدا می‌زد و از این رو من این نام را برای این کتاب در نظر گرفتم.

وی ابراز داشت: این کتاب مستند غیر روایی است و همه مکان‌ها و اسامی عیناً همان مطلبی است که حکیم الهی عنوان کرده و  این کتاب به خاطر دقیق بودن وقایع آن یک کتاب تاریخی جنگ به حساب می‌آید.

نظرلو تصریح کرد: مصاحبه‌های این کتاب دو سال طول کشید و همچنین تدوین و نگارش نهایی آن یکسال زمان برد.

وی تأکید کرد: این کتاب در خرداد امسال رونمایی شد و قرار است به زودی به وسیله انتشارات باغ موزه دفاع مقدس در 2500 نسخه منتشر و روانه بازار شود.

نظرلو عنوان کرد: متأسفانه در حوزه دفاع مقدس گزینشی کار می‌شود، به طوری که اگر از کسی خوششان بیاید آن را بولد کرده و کتاب‌هایی را در مورد آن شخص منتشر می‌کند و این در حالی است که وقایع دفاع مقدس جزو موارد ارزشی و اعتقادی کشورمان است و کتاب‌های آن باید از جایگاه بالاتری برخوردار باشد.

وی در پایان گفت:‌ کتاب «اِم کاکا» به صورت خاطره‌نگاری تدوین شده و تمامی مستندات آن با ذکر منبع در پاورقی آورده شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار