تربیت نیروی انسانی با هدف دسترسی بهتر مبتلایان به ایدز به خدمات با کیفیت از جمله اقدامات اساسی است.

عباس صداقت، رئیس اداره کنترل و پیشگیری از ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  بیان کرد: تربیت نیروی انسانی شامل پزشکان و متخصصان عفونی در تمانی استان‌های کشور به منظور به‌روز رسانی دستورالعمل مراقبت‌های درمان که امکان دسترسی به با کیفیت‌ترین رژیم‌های مراقبت، درمان را فراهم می‌کند، از جمله اقدامات اساسی در راستای کنترل و پیشگیری از ایدز است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها بر اساس آخرین استانداردهای جهانی و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت به صورت کاملاً رایگان است. در راستای افزایش دسترسی، مراکز مشاوره در استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

صداقت راجع به نظام تشخیص عنوان کرد: وزارت بهداشت با استقرار شبکه آزمایشگاهی نظام تشخیص ایدز و معرفی کیت‌های تشخیص سریع مدعی دارا بودن به روز‌ترین نظام تشخیص HIV در منطقه مدیترانه شرقی است. به طوری که برای افراد متقاضی انجام آزمایش و افراد مبتلا، به‌روزترین کیت‌های تشخیص ایدز را به طور رایگان فراهم آورده است.

وی با اشاره به اهمیت بعد پیشگیری اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز مشاوره ویژه زنان آسیب‌پذیر برای ارائه خدمات از جمله اقدامات پیشگیرانه است. در حال حاضر 30 مرکز مشغول ارائه خدمات هستند و این کار، یکی از تجربیات موفق کشور محسوب می‌شود.

رئیس اداره کنترل و پیشگیری از ایدز وزارت بهداشت اضافه کرد: علاوه بر این برنامه جامع پیشگیری از انتقال HIV  از مادران باردار مبتلا به نوزادان از دیگر اقدامات است که برای نخستین بار در منطقه مدیترانه شرقی به اجرا درآمده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار