باید برای تقویت روابط فرهنگی دو ملت که از دیر زمان با یکدیگر این‌گونه روابط را به صورت عمیق داشته‌اند، تلاش کنیم زیرا پایداری روابط فرهنگی ضامن بقای روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: روابط ایران با کشور آلمان جزو دیرینه‌ترین روابط با کشورهای غربی است و وجود ایرانیان در این کشور نیز نشان‌دهنده ارتباطات صنعتی، اقتصادی و علایق میان دو ملت است.

وی ادامه داد: روابط فرهنگی میان دو کشور نیز از دیر زمان وجود داشته است و ما سالانه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت می‌کنیم و امسال نیز از رئیس این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یابند.

جنتی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در آلمان در سال‌های گذشته افزود: در گذشته این هفته‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله فیلم و اعزام گروه‌های موسیقی و ... میان دو کشور برقرار بود ولی در سال‌های اخیر این اقدام کاهش یافته است که باید برگزاری آن از سرگیری شود و به صورت گسترده برگزار شود.

سفیر آلمان: برقراری روابط فرهنگی موجب کاهش بحران‌ها می‌شود

در ادامه سفیر جمهوری فدرال آلمان گفت: برقراری روابط فرهنگی میان ملت‌ها منجر به کاهش بحران‌ها می‌شود و کمک می‌کند که راحت‌تر از بحران‌ها عبور کنیم.

وی ادامه داد: روابط اقتصادی و سیاسی بدون وجود روابط فرهنگی پایدار نخواهد بود و باید برای گسترش این‌گونه روابط تلاش کنیم.

اشتنبرگ با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: خوشحالم کشور آلمان همواره در این نمایشگاه حضور داشته است و قصد دارد این حضور را همچنان ادامه دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.