مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو گفت: در ارزیابی‌های اولیه تولید 7 هزار مگاوات برق از طریق سدهای تلمبه ذخیره ای برآورد شده است.

سید محمد رضازاده مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سیاه بیشه اولین نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور شامل چهار واحد 260 مگاواتی و دو مخزن در حدود 4 و 6 میلیون متر مکعب که به وسیله دو رشته تونل یک شیفت به ارتفاع500 متر به یکدیگر متصل شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری هزار و 400 میلیارد تومانی در این پروژه گفت: نیروگاه های تلمبه ذخیره ای به عنوان تولیدکننده و مصرف کننده بزرگ برق به حساب می‌آید که از این طریق تعادل  در شبکه برق سراسری ایجاد می‌شود. همچنین به کمک این نیروگاه‌ها در صورت قطعی برق گسترده مجددا در زمان کوتاهی شبکه سراسری احیا می‌شود.

رضا زاده تصریح کرد: با مطالعه در چندین سال گذشته توانسته‌ایم نقاط دیگری برای اجرای پروژه تلمبه ذخیره‌ای  شناسایی کنیم که در ارزیابی اولیه تولید 7 هزار مگاوات برق از طریق این گونه سد ها برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو در پایان به مزایای این گونه سدها اشاره و بیان داشت: سدهای تلمبه ذخیره ای به حجم بالای آب نیاز ندارد و از همین رو ساخت این گونه سدها برای استان ایلام ، کردستان و رودبار لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار